10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار منتخب سردبیر

رابین‌هود پس از فهرست کردن شیبا اینو حالا قصد خرید شرکت کریپتو بریتانیا Ziglu را دارد

اپلیکیشن تجاری رابین‌هود (Robinhood) اعلام کرد که صرافی Ziglu مستقر در بریتانیا را خریداری خواهد کرد. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که این اپلیکیشن معاملات سهام به دنبال گسترش بیشتر در ارائه تجارت ارزهای دیجیتال است.

این خرید همچنین دومین تلاش رابین‌هود برای گسترش به بریتانیا پس از طرح شکست‌خورده برای راه‌اندازی اپلیکیشن معاملات سهام در سال 2020 است. رابین‌هود با Ziglu اکنون مالک یکی از معدود شرکت‌های کریپتو مجاز به فعالیت در بریتانیا است.

Ziglu تجارت در 11 رمزارز را ارائه می‌دهد و همچنین دارای مجوز پول الکترونیکی انگلستان است. رابین‌هود گفت این خرید تنها اولین گام در برنامه‌اش برای گسترش فراتر از بریتانیا و اروپا است.

مارک هیپرسون، مدیر عامل و بنیانگذار Ziglu گفت:

«به عنوان بخشی از رابین‌هود، ما به گسترش رابین‌هود در سراسر اروپا کمک می‌کنیم و دسترسی بهتر به ارزهای دیجیتال و مزایای آن را برای میلیون‌ها مشتری دیگر به ارمغان می‌آوریم.»

رابین‌هود قصد دارد فشار تهاجمی به رمزارزها را وارد کند

این خرید در وبلاگ رابین‌هود به مبلغ نامشخصی اعلام شد. همچنین خرید Ziglu منوط به تأیید تنظیم‌کننده‌های مالی بریتانیا، از جمله اداره رفتار مالی (FCA) است . FCA نهادی که به دلیل موضع سخت‌گیرانه‌اش در قبال رمزارزها شناخته می‌شود.

این حرکت همچنین نشان دهنده تلاش‌های شرکت برای تنوع بخشی فراتر از معاملات سهام است. این شرکت سال گذشته هشدار داده بود که رونق ناشی از کووید در تجارت خرده‌فروشی در حال کاهش است.

در اوایل این ماه، رابین‌هود چندین ارز دیجیتال جدید، از جمله میم کوین محبوب شیبا اینو (SHIB) را فهرست کرد. اما به نظر نمی‌رسید سهامداران تحت تأثیر این حرکت قرار نگیرند و سهام این اپلیکیشن در ماه آوریل نزدیک به 16 درصد کاهش یافته است.

این شرکت اکنون قصد دارد Ziglu را در دراز مدت به طور کامل در پلتفرم خود ادغام کند.

خرده فروشی کریپتو یک بازار شلوغ است

انتظار می‌رود که برنامه‌های رابین‌هود برای پیشبرد بیشتر در فضای کریپتوهای خرده‌فروشی با رقابت سختی از سوی بازیکنان بزرگ‌تر و از قبل تثبیت‌شده روبرو شود.

صرافی‌های بزرگتر از جمله Binance، FTX و Coinbase در حال حاضر ردپای بسیار بیشتری در فضای خرده فروشی ارزهای دیجیتال دارند. مشخص نیست که آیا یک مدل بدون کارگزاری در فضای کریپتو قابل اجرا خواهد بود یا خیر.

این اپلیکیشن در سه ماهه چهارم سال 2021 نسبت به سال قبل، میانگین ماهانه کاربران را افزایش داده بود. اما اینکه آیا رابین‌هود می‌تواند موفقیت معاملات سهام را به فضای کریپتو تبدیل کند یا خیر، باید عملکرد آن را در طول زمان دید.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *