11 اردیبهشت, 1403 | April, 30, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

شبکه بیت کوین 13 سالگی خود را با نرخ هش جدید که بالاترین نرخ هش تاریخ است جشن می گیرد

امروز سیزدهمین سال از زمانی است که خالق بیت کوین (BTC) یعنی ساتوشی ناکاموتو، بلوک پایه یا بلوک جنسیس شبکه بیت کوین را استخراج کرد و برای اولین بار در 3 ژانویه 2009 جایزه 50 بیت کوینی را استخراج کرد. شبکه با رسیدن به نرخ هش جدید 207.53 میلیون ترا هش در ثانیه (TH/s) هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت خود نشان نمی‌دهد.

نرخ هش بیت کوین، که با قدرت شبکه بر اساس تعداد ماینرهای فعال مرتبط است، پس از اینکه چین شهروندان و مشاغل را از پیگیری فعالیت‌های استخراج و تجارت کریپتو منع کرد، به طور موقت کاهش یافت. در نتیجه مستقیم ممنوعیت کلی کریپتو توسط چین و کمبود ناگهانی ماینرها، نرخ هش بیت کوین به 58.46 میلیون تراه در ثانیه کاهش یافت.

همانطور که در نمودار بالا مشهود است، با شروع مهاجرت ماینرهای چینی ، نرخ هش بیت کوین در نهایت شاهد بازگشت بود. در 1 ژانویه 2022، شبکه بیت کوین بالاترین رکورد جدیدی را به نام 207.53 میلیون TH/s ثبت کرد که با افزایش سختی استخراج، امنیت شبکه را بازیابی کرد.

همانطور که ویلی وو، تحلیلگر درون­زنجیره ای فاش کرد، دارایی‌های بیت کوین شرکت‌های خصوصی در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

از زمان کنفرانس MicroStrategy “Bitcoin for Corporations” در فوریه 2021، شرکت های دولتی (شرکت‌های استخراج دولتی و MicroStrategy ) که دارای بیت کوین قابل توجهی هستند سهم بازار از صندوق‌های سرمایه­گذاری قابل معامله (EFT) (بطور عمده Grayscale) را به عنوان راهی برای بدست ­آوردن BTCهایی که در درسترس بازارهای سهام عمومی هستند انتخاب کرده­اند.

گزارش کوین تلگراف در مورد این موضوع نشان می دهد که خریدهای انجام شده توسط MicroStrategy مایکل سیلور بیش از 6 میلیارد دلار دارایی رمز­ارز است. تنها در ماه دسامبر، این شرکت 1914 بیت کوین دیگر به ارزش 94 میلیون دلار خریداری کرد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *