14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

 نظرسنجی نشان می‌دهد که ۸۰ درصد سرمایه‌گذاران بزرگ آینده روشنی را برای ارزهای دیجیتال می‌بینند

  • روند موسسات مالی که رمزارزها را در پرتفوی خود قرار می‌دهند در سال‌های اخیر رشد کرده است.
  • سرمایه گذاران نهادی و مدیران دارایی شروع به گنجاندن ارز دیجیتال به عنوان دارایی دیجیتال خالص کرده اند.
  • علیرغم پیدایش اخیر، این نوع طبقه دارایی، مقبولیت گسترده‌ای در بازار و رشد سریع به دست آورده است.
  • بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی شروع به تنوع پرتفوی و روش های معاملاتی خود با گنجاندن دارایی‌های مرتبط با ارز دیجیتال کرده اند.
  • در واقع، جامعه دانشگاهی زمان و تلاش قابل توجهی را به تحقیق در مورد تجارت بیت کوین اختصاص داده است.

انتظار می‌رود کریپتو از سرمایه‌گذاری‌های سنتی پیشی بگیرد

بر اساس نظرسنجی انجام‌شده توسط صرافی جهانی بیت استمپ (Bitstamp)، 80 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی معتقدند که بیت کوین در نهایت جایگزین وسایل سرمایه‌گذاری سنتی می‌شود.

علاوه بر این، 70 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی، ارز دیجیتال را به عنوان یک سرمایه‌گذاری قابل اعتماد ارزیابی کردند و 68 درصد آن را در طرح‌های سرمایه‌گذاری توصیه کردند.

Bitstamp یک پیش نمایش اولیه از نتایج نظرسنجی جهانی پالس دارایی‌های دیجیتال 2022 خود منتشر کرده است.

این تحقیق 23 بازار جهانی را شامل شد و بیش از 23000 سرمایه‌گذار خرد و همچنین 5500 سرمایه‌گذار نهادی را مورد بررسی قرار داد تا نمایش منصفانه‌ای از داده‌ها و اطلاعات در مورد ارزهای مجازی ارائه شود.

تسلط بر سرمایه‌گذاری سنتی در 10 سال

طبق نظرسنجی Bitstamp، سرمایه گذاران مطمئن هستند که دارایی‌های دیجیتال در نهایت در دهه آینده بهتر از سرمایه‌گذاری سنتی عمل خواهند کرد.

طی یک دهه، پذیرش جریان اصلی می‌تواند تا جایی تسریع یابد که به یک امر عادی تبدیل شود. این نظرسنجی فاش کرد که حدود 80 درصد از سرمایه‌گذاران نهادی نگرش مطلوبی نسبت به ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه دارایی دارند.

علاوه بر این، اکثریت قابل توجهی از متخصصان سرمایه‌گذاری و 66 درصد از سرمایه‌گذاران عادی به آنها به عنوان یک طبقه دارایی اعتماد دارند.

این تحقیق داده‌های ۲۸۵۶۳ پاسخ‌دهنده را در ۲۳ کشور در سراسر آسیا-اقیانوسیه، آفریقا، آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه جمع‌آوری کرد.

جولیان سایر، مدیرعامل Bitstamp گفت:

«طی چند سال گذشته، رمزارزها از حاشیه اکوسیستم مالی به پیش‌زمینه سرمایه‌گذاری اصلی رسیده‌اند، به طوری که بسیاری از پلتفرم‌های معاملاتی بزرگ جهان اکنون به تقاضاهای خرده‌فروشی و سازمانی پاسخ می‌دهند.»

ساویر همچنین گفت که علاقه به بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های پس از شیوع کرونا به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است. بیت کوین و سایر رمزارزهای مرتبط اکنون بخشی از بحث گسترده‌تر در مورد مسائل اقتصاد کلان جهانی هستند.

تریلیون‌ها دلار در جریان است

در اوایل این ماه، تاجر، کارآفرین و ستاره نمایش Shark Tank، کوین اولری، پیش‌بینی کرد که سرمایه‌گذاران نهادی تریلیون‌ها دلار به ارزهای دیجیتال سرازیر خواهند کرد.

کوین اولری معتقد است که ارزهای دیجیتال در نهایت به بخش دوازدهم S&P تبدیل خواهند شد.

یکی از مدیران این شرکت در این هفته اعلام کرد که Skybridge Capital، یک شرکت مدیریت دارایی، به همین ترتیب در مورد ارز دیجیتال “بسیار خوش‌بینانه” است.

تاریخ دقیق انتشار تحقیقات جامع نهایی فاش نشده است. اما تصویر اولیه  آن به آینده خوش‌بینانه برای بخش ارزهای دیجیتال و همچنین پذیرش گسترده آن در بین گروه‌های سرمایه‌گذار بزرگ و کوچک اشاره دارد.

منبع: BITCOINIST

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *