14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ویزا: استفاده از کارت‌های کریپتو در سه ماهه اول خود به 2.5 میلیارد دلار رسید

  • ویزا در جریان ویدئوکنفرانس اخیر خود اعلام کرد که مشتریان در سه ماهه اول مالی سال 2022، 2.5 میلیارد دلار با کارت‌های مرتبط با کریپتو پرداخت کرده‌اند.
  • واسانت پرابهو، مدیر مالی ویزا در یک مصاحبه تلفنی به CNBC گفت: «مردم از کارت‌های مرتبط با کریپتو خود برای خرج کردن به روش‌های مختلف از قبیل خرده فروشی کالاها و خدمات، رستوران‌ها و سفر استفاده می‌کنند».
  • ویزا بخاطر فشار برای پذیرش ارز دیجیتال، یک سرویس مشاوره رمزارز را راه‌اندازی و روی پلتفرم‌های کریپتو سرمایه‌گذاری کرده است.

ویزا (Visa) در جریان ویدئوکنفرانس خود اعلام کرد که مشتریان در سه ماهه اول مالی سال 2022، 2.5 میلیارد دلار با کارت‌های مرتبط با کریپتوی ویزا پرداخت کردند. این حجم، 70 درصد از حجم کریپتو شرکت برای کل سال مالی 2021 بود.

واسانت پرابهو، مدیر مالی ویزا در یک مصاحبه تلفنی به CNBC گفت:

«این به ما نشان می‌دهد که مشتریان داشتن یک کارت ویزا را که به یک حساب در یک پلتفرم کریپتو مرتبط است، سودمند میبینند. دسترسی به نقدینگی، تامین مالی خریدها و مدیریت هزینه‌ها و انجام آنی و بی‌وقفه برای آن‌ها ارزش دارد.»

وی گفت درآمد بیشتر از حد انتظار بود.

آل کلی، مدیر عامل ویزا گفت:

«ما به فضای کریپتو هم تمایل داریم. استراتژی ما این است که یک شریک کلیدی برای ارائه اتصال، مقیاس، ارزش پیشنهادی مشتری، قابلیت اطمینان و امنیت مورد نیاز برای ادامه رشد عرضه‌های ارزهای دیجیتال باشیم.»

این شرکت پرداخت همچنین اعلام کرد که شبکه شرکای کیف پول کریپتو آن از 54 به بیش از 65، از جمله Coinbase، Circle و BlockFi در حال افزایش است. تعداد بازرگانانی که رمزارز را به عنوان پرداخت می‌پذیرند نیز به تقریباً 100 میلیون افزایش یافت.

پرابهو به CNBC گفت:

با نگاهی به طیف‌های گسترده هزینه‌ها، نمی‌بینیم که این برنامه‌ها بر بازار عمودی تجاری خاص متمرکز شده‌ باشند. مردم از کارت‌های مرتبط با کریپتو خود برای خرج کردن به روش‌های مختلف از قبیل خرده فروشی کالاها و خدمات، رستوران‌ها و سفر استفاده می‌کنند. به‌طور‌ فزاینده‌ای مانند یک حساب کاربری عمومی با این کارت‌ها رفتار می‌شود.

ویزا قبلا گزارش داد که استفاده از کارت‌های کریپتو در شش ماه اول سال 2021 به 1 میلیارد دلار رسید.

مستر‌کارت و صرافی Gemini قصد دارند کارتی را راه‌اندازی کنند که به مشتریان امکان می‌دهد ارز دیجیتال را به عنوان پاداش کسب کنند. اما دارندگان کارت اجازه دسترسی مستقیم به کیف پول دیجیتال خود را ندارند. Gemini، صرافی کریپتو که توسط میلیاردرهای کامرون و تایلر وینکلووس تأسیس شد انتظار دارد که این کارت را در اوایل سال 2022 در لیست انتظار در دسترس مشتریان قرار دهد.

رشد سریع رمزارزهای اصلی در نیمه دوم سال گذشته آهسته شد. بیت‌کوین که در ماه نوامبر به بالاترین قیمت خود یعنی نزدیک به 69000 دلار رسید اما از آن زمان تاکنون بیش از 45 درصد کاهش داشته است.

پرابهو گفت:

«ما شاهدیم که علیرغم نوسانات در بازارهای کریپتو، این حجم پرداخت همچنان در حال رشد است. جوایز کریپتو بخش مهمی از ارزش پیشنهادی برای بسیاری از این برنامه‌های کارتی است. به‌ویژه برای مصرف‌کنندگانی که تازه وارد کریپتو شده‌اند و ممکن است مستقیماً روی آن سرمایه‌گذاری نکنند، اما از این فرصت برای به دست آوردن جوایز کریپتو در حین خرج کردن فیات خود (ارزهایی مانند دلار)  هیجان‌زده هستند. ما این برنامه‌ها را از نزدیک تحت نظر می‌گیریم تا ببینیم به‌طور‌کلی این برنامه‌ها چگونه بر طیف جوایز تأثیر می‌گذارند.»

ویزا برنامه‌ای برای نگهداری ارزهای دیجیتال در ترازنامه خود ندارد. اما با ادامه تلاش برای پذیرش ارزهای دیجیتال، یک سرویس مشاوره کریپتو ایجاد کرد و اخیرا چندین سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های کریپتو انجام داد.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *