8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

پیشنهاد ممنوعیت مکانیسم‌ اثبات کار کریپتو در پارلمان اروپا رد شد

کمیته امور اقتصادی و پولی پارلمان اروپا روز دوشنبه رای گیری کرد، اقدامی که ممنوعیت ارز دیجیتال محبوب بیت کوین را در سراسر اتحادیه اروپا (EU) لغو کرد. این کمیته به ممنوعیت مکانیسم‌های اثبات کار زیربنای ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین و اتریوم رای منفی داد.

این کمیته تصمیم گرفت قانون چارچوب پیشنهادی بازارهای دارایی‌های کریپتو (MiCA) که بسته نظارتی جامع اتحادیه اروپا برای حاکمیت دارایی‌های دیجیتال است را کنار بگذارد.

این قانون که هفته گذشته در پیش نویس ارائه شد، با هدف محدود کردن استفاده از رمزارزها توسط یک فرآیند محاسباتی پر انرژی که به عنوان اثبات کار (proof of work) در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا شناخته می‌شود، انجام می‌شود. این پیشنهاد در نهایت در نتیجه مخالفت گسترده برای این بخش لغو شد.

دکتر استفان برگر، نماینده پارلمان اتحادیه اروپا مسئول چارچوب قانونی MiCA، در مورد این اعلامیه در پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر گفت:

«پیروزی مرحله اول در #MiCA در کمیته! با پذیرش پیشنهاد من، اعضا راه را برای مقررات کریپتو آینده‌گرا هموار کردند. اکنون موضوع، پذیرش کل گزارش در رای نهایی و ارسال سیگنال قوی برای نوآوری است.»

با این حال، دکتر برگر اظهار داشت که این بند بحث برانگیز پس گرفته شده و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

تغییر به اثبات سهام (Proof of Stake)

استفاده از رمزارزهای اثبات کار (PoW) پس از پیش‌نویس چارچوب قانونی پیشنهادی اتحادیه اروپا (EU) برای مدیریت ارزهای مجازی، معروف به چارچوب بازار دارایی‌های کریپتو (MiCA) نامشخص بود.

این بند که می‌توانست ارزهای دیجیتال PoW را مجبور کند به مکانیسم‌های سازگارتر با محیط زیست روی آورند، نتوانست آرای لازم را در مجلس به دست آورد.

دارایی‌های کریپتو بزرگ مانند بیت‌کوین و اتریوم به PoW متکی هستند. PoW یک مکانیسم توافقی و زیربنای دارایی‌های دیجیتالی است که برای کارکردن به انرژی زیادی نیاز دارند.

اخیرا قانونگذاران فرآیند محاسبات را به دلیل نگرانی در مورد استفاده از انرژی مورد بررسی شدید قرار داده‌اند. در حالی که محبوبیت بیت کوین در حال افزایش است، بحث بر سر مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی آن تشدید شده‌است.

در نتیجه، برخی از ارزهای دیجیتال اصلی مانند اتریوم و دوج کوین قصد دارند از مکانیسم اجماع اثبات کار به اثبات سهام مهاجرت کنند. اثبات سهام به پردازش تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید در یک زنجیره بلوکی به روشی دوستانه و کارآمد اشاره دارد.

با این حال، هنوز در جامعه ارزهای دیجیتال درباره بهتر بودن مدل PoS از PoW اتفاق نظر وجود ندارد. برخی از کاربران و نام‌های شناخته‌شده در بازار، مانند جک دورسی، تاکید کرده‌اند که روش جدید به اندازه پیشنهادهای اثبات کار، امنیت شبکه را تامین نمی‌کند. در همین حال، هیچ نشانه ای مبنی بر مهاجرت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، به سیستم PoS وجود ندارد.

منبع: blockchain.news

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *