21 اردیبهشت, 1403 | May, 10, 2024
اخبار منتخب سردبیر

رقص بازار کریپتو با ایلان ماسک، اتحادیه اروپا، السالوادور و …

ایلان ماسک، میلیاردر تسلا که سال گذشته توانست میلیاردها دلار ارزش برای کریپتو با توییت‌های نامنظم و عجیب خود ایجاد کند و از بین ببرد، با آخرین پیشنهادات مبتنی بر تورم خود نتوانست بازار را به حرکت درآورد. ماسک در توییتی نوشت که قصد ندارد دارایی‌های کریپتو شخصی نامشخص خود را بفروشد که شامل بیت کوین، اتریوم و دوج کوین مبتنی بر میم می‌شود. در حالی که قیمت دوج کوین برای مدت کوتاهی بالاتر رفت، اما به سرعت کاهش یافت.

قیمت ارزهای دیجیتال به طور کلی ثابت است، با این حال، لونای Terra تقریبا 10٪ افزایش یافته‌است. در انتهای دیگر مقیاس، XRP ریپل از دستاوردهایی که در روزهای اخیر به دست آورده بود، پس از یک تحول مثبت برای ریپل در نبرد حقوقی طولانی مدتش با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) چشم پوشی کرد.

بیت کوین و ارزهای دیجیتال در این هفته برای دو تحول لرزه ای آماده شده‌اند

اول، قانونگذاران اتحادیه اروپا به قانون پیشنهادی رأی خواهند داد که می‌تواند رمزارزهای اثبات کار مانند بیت کوین را مجبور کند به مکانیسم‌های اجماع انرژی پسندتری روی آورند.

دوم، انتظار می رود السالوادور اوراق قرضه 1 میلیارد دلاری خود را با پشتوانه بیت کوین راه‌اندازی کند که برای تأمین مالی «شهر بیت کوین» کشوری با انرژی گرمایی زمین که از یک آتشفشان مجاور ایجاد می‌شود طراحی شده‌است.

Coindesk روز یکشنبه گزارش داد که رای اتحادیه اروپا «بسیار نامعلوم» است. جرمی آلر، بنیانگذار Circle Pay و یکی از خالقان استیبل کوین USDC، در توییتر گفت:

« سهام‌های بسیار بالا در اتحادیه اروپا رای می‌دهند. اینکه چنین پیشنهادی تا اینجای کار آمده‌است، فوق‌العاده نگران‌کننده است و بعید است در برابر واقعیت عملی ایستادگی کند.»

در همین حال، رویترز گزارش می دهد که حمله روسیه به اوکراین می‌تواند برنامه‌های السالوادور را از مسیر خارج کند. کارلوس آسودو، رئیس سابق بانک مرکزی السالوادور به فایننشال تایمز گفت:

«اگر این یک شکست باشد، بسیاری از درها بسته‌می‌شوند. این صدور قرار است چیزهای زیادی را تعریف کند.»

دو تحول کلیدی در این هفته، واگرایی بین‌المللی رو به رشد در بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کنند. شکافی که وجود دارد در دنیای مالی و فناوری نیز منعکس شده‌است. در حالی که یک طرف می‌خواهد از ارزهای دیجیتال استقبال کند، طرف دیگر آن را تهدیدی خطرناک برای ثبات می داند.

منبع: forbes

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *