8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار مقالات منتخب سردبیر

فرمان اجرایی بایدن برای تقویت رونق بانک-بیت کوین

فرمان اجرایی اخیر پرزیدنت بایدن در مورد توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال به افزایش قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال کمک کرد. به گفته آری ردفورد، رئیس امور حقوقی و دولتی در آزمایشگاه TRM:

«فرمان اجرایی یک فراخوان برای هماهنگی است. دولت به جای اینکه در جریان‌های کاری نامتجانس شرکت کند، به‌طریقی کارفرمایی می‌کند تا این اطمینان را ایجاد کند که رگولاتورها با هم کار کنند و به یک چارچوب روشن و ثابت برای مقررات ارزهای دیجیتال ایجاد کنند».

این فرمان اجرایی به بانک‌ها کمک می‌کند تا با دنیای ارزهای دیجیتال راحت‌تر شوند و تقاضای بسیاری از آمریکایی‌ها برای دریافت بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را مستقیماً از بانک‌هایشان برآورده کنند.

آمریکایی ها از بانک‌های خود رمزارز می‌خواهند

در یک نظرسنجی که در فوریه 2022 از مصرف کنندگان ایالات متحده انجام شد، مشاوران کرنرستون (Cornerstone) دریافتند که از هر پنج بزرگسال آمریکایی، یک نفر دارای نوعی ارز دیجیتال است. جای تعجب نیست که تنوع گسترده‌ای در بین نسل‌ها وجود دارد.

یک چهارم از نسل Zها (21 تا 26 ساله) سرمایه‌گذاران کریپتو هستند و تقریباً از هر 10 نفر سه نفر قصد دارند در سال 2022 در کریپتو سرمایه‌گذاری کنند. در میان هزاره‌ها (27 تا 41)، 30٪ قبلاً در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و 27٪ برای انجام این کار برنامه‌ریزی کرده‌اند. در میان نسل Zها و هزاره‌ها آن‌هایی که رمزارزدارند، 40٪ از دارایی کرپیتو خود را پنج بار یا بیشتر در سال 2021 خریدند یا فروختند.

خبرهای امیدوارکننده‌ای هم برای بانک ها وجود دارد. بیش از نیمی از آمریکایی‌هایی که بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند گفتند که در صورت امکان  از یک بانک برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند و 42 درصد دیگر هم گفتند که ممکن است این کار را انجام دهد.

بانک ها با احتیاط وارد فضای کریپتو می‌شوند

به نظر می‌رسد بانک‌ها از تقاضای مردم برای خدمات کرپیتو غافل هستند.

بر اساس مطالعه آنچه در سال 2022 توسط مشاوران کرنرستون انجام شد، تنها 1 درصد از بانک‌های ایالات متحده خدمات سرمایه‌گذاری یا تجارت ارز دیجیتال را قبل از سال 2022 ارائه می‌کردند. با نگاهی به آینده، تقریباً از هر 10 نفر، یک نفر قصد دارد این خدمات را در سال 2022 ارائه دهد. درصد تقریباً مشابهی هم قصد دارند خدمات نگهبانی/حفاظت یا پاداش‌ کرپیتو ارائه دهند.

علیرغم دریافت راهنمایی‌های مثبت در مورد فعالیت‌های کریپتو از رگولاتورها در سال 2021، در بین مدیران بانک‌ها شک و تردیدهایی در مورد ارز دیجیتال وجود دارد.

یکی از مدیران ارشد بانک به Cornerstone گفت:

«چرا تعداد رمزارزها بیشتر از مجموع بانک‌ها و اتحادیه های اعتباری ایالات متحده است؟ چه زمانی تثبیت و سقوط یک رمزارز رخ می‌دهد؟»

دیگری نظر داد:

«رمزارزها به اندازه کافی پایدار نیستند که مکانیزم پرداخت قانونی باشند زیرا ممکن است ارزش رمزارز در طول تراکنش در نوسان باشد. به‌جای فشار دادن به دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال و راه‌های ایجاد ارزهای خود، بسیار خوب است که تمرکز بیشتری بر نحوه حل مسائلی مانند مسکن مقرون بصرفه و وام دانشجویی داشته باشیم.»

اگر مردم بتوانند از طریق سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو درآمد کسب کنند، شاید موقعیت بهتری برای پرداخت اجاره بها یا قبوض وام دانشجویی خود داشته باشند، اینطور نیست؟ با این حال، بحث کردن با یک بانکدار ضد کریپتو فایده‌ای ندارد. خوشبختانه یکی دیگر از مدیران بانک اظهار داشت:

ما باید بپذیریم که ارز دیجیتال در این زمان اینجاست. از امروز شروع به برنامه‌ریزی در مورد چگونگی نزدیک شدن به آن کنیم و منتظر نمانیم که خیلی دیر بشود و در مقابل برنامه‌ریزی واکنش نشان دهیم.

رونق بانک-بیت کوین

بانک‌ها فهرست طولانی دلایلی برای اجتناب از ارز دیجیتال دارند که برخی از برجسته‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • مصرف‌کنندگان نباید روی آن سرمایه‌گذاری کنند
  • مشکلات نظارتی زیادی وجود دارد
  • خیلی خطرناک است

اما ریسک بزرگ‌تر برای بانک‌ها عدم ارائه خدمات ارزهای دیجیتال است.

پاتریک سلز، مدیر ارشد نوآوری در NYDIG، که با ارائه‌دهندگان اصلی سیستم بانکی برای ادغام خدمات کریپتو شریک می‌شود، استدلال می‌کند که خدمات کریپتو به کاهش ریسک بانک‌ها کمک می‌کند:

«بانک‌ها با ارائه نکردن خدمات معاملاتی ارزهای دیجیتال، به طور بالقوه در معرض پولشویی بیشتری قرار می‌گیرند، زیرا نمی‌دانند وجوهی که وارد می‌شود از کجا می‌آید».

بانک ها همچنین باید نگاهی به محل خروج وجوه داشته باشند.

در ژانویه و فوریه 2022، پول بیشتری از بانک‌ها به پلتفرم‌های کریپتو مانند Coinbase منتقل شد تا به آمازون، والمارت و تارگت.

کریس نیکولز، مدیر بازار سرمایه در بانک استیت جنوبی، به بانک‌ها توصیه می‌کند که آستانه‌هایی را برای زمانی که خدمات کریپتو ارائه می‌کنند تعیین کنند و به سؤالات زیر پاسخ دهند:

  • آیا بانک شما یک محصول کریپتو ارائه می دهد که X تعداد بانک آن را ارائه دهند؟
  • آیا بانک وقتی ببیند مقدار Y دلار از در خارج می شود، رمزارز را ارائه می دهد؟
  • و آیا بانک رمزارز را ارائه می‌کند که بتواند در ازای تلاش، نرخ بازگشت سرمایه Z درصد دریافت کند؟

نیکولز همچنین از بانک‌ها می‌خواهد که ملاحظه کنند در صورت نیاز به وثیقه اضافی برای وام چه اتفاقی می‌افتد و ارز دیجیتال تنها جایگزین برای این کار است.

در ژوئن 2021 Fintech Snark Tank پستی با عنوان The Coming Bank-Bitcoin Boom منتشر کرد. وی در این پست گفت که پیش‌بینی کردم که چهار نیرو صنعت بانکداری را برای ارائه خدمات کریپتو در سال 2022 بسیج خواهند کرد:

  1. موسسات بزرگی که پیشنهادهای کریپتو را راه‌اندازی می‌کنند
  2. موفقیت PayPal و Square در فضای کریپتو
  3. علاقه و تقاضای قوی مصرف‌کننده
  4. تداوم تسهیل نظارتی و راهنمایی

بانک‌های بزرگ به کندی حرکت کرده‌اند. اما سایر موارد موجود در لیست در حال تمرکز بر کریپتو هستند و زمینه را برای رونق بانک-بیت‌کوین در سال 2022 فراهم می‌کنند.

منبع: forbes

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *