8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار اخبار فوری مقالات منتخب سردبیر

چرا سرمایه گذاری 500 میلیارد دلاری بیت کوین قطر بسیار بعید است.

علاقه مندان به بیت کوین پیشنهاد کرده اند که سازمان سرمایه گذاری قطر در حال بررسی افزودن بیت کوین به سبد خود است، اما احتمال خرید چند میلیارد دلاری آن کم است.

 

یک مدیر مالی محلی به کوین تلگراف گفت که خرید از سازمان سرمایه گذاری قطر (QIA) بعید است محقق شود. این گمانه زنی توسط علاقه مندان بیت کوین در X (توئیتر سابق) طی هفته های گذشته منتشر شد و نشان می داد که صندوق دارایی مستقل قطر می تواند به زودی 500 میلیارد دلار بیت کوین به مجموعه خود اضافه کند. با این حال، به گفته شادی قشتا، مدیر مالی، احتمال ورود چنین سرمایه‌ای به ارز دیجیتال کم است، زیرا دارایی‌های دیجیتال بخشی از استراتژی QIA نیستند.

 

فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها این اتفاق بیفتد زیرا QIA استراتژی سرمایه‌گذاری متنوعی دارد و سرعت سرمایه‌گذاری در طبقات، بخش‌ها و جغرافیای مختلف برای کاهش ریسک و جذب فرصت‌ها در بازارها و صنایع مختلف را دارد.

 

QIA یک صندوق سرمایه گذاری مستقل است، به این معنی که یک صندوق سرمایه گذاری دولتی است که توسط دولت حمایت می شود. استراتژی سرمایه گذاری QIA باید توسط هیئت مدیره آن و شورای عالی امور اقتصادی و سرمایه گذاری (SCEAI) تایید شود، به این معنی که هرگونه تجدید نظر در تخصیص پرتفوی آن از طریق هر دو نهاد انجام می شود.

 

این گمانه زنی همچنین با اظهارات قبلی منصور بن ابراهیم آل محمود، مدیر عامل QIA در تناقض است. تیم ما در فضای فناوری در حال بررسی فرصت‌ها در بلاک چین است. این فضایی است که ما به آن علاقه مندیم، نه خود ارز.

 

علاوه بر این، در مراسم افتتاحیه اجلاس وب قطر در ماه فوریه، هیچ خبری در مورد ارزهای دیجیتال شنیده نشد. قیشتا خاطرنشان کرد: «هیچ صراحتاً درباره سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال ذکر نشده است» و افزود که ابوظبی همچنین ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و هوش مصنوعی بدون احتساب دارایی‌های دیجیتال اعلام کرده است.

 

قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که عمدتاً به دلیل ذخایر عظیم گاز طبیعی و نفت است. صندوق بین المللی پول (IMF) انتظار دارد که کل تولید اقتصادی کشور تا سال 2025 سالانه تقریباً 2 درصد رشد کند.

 

با این حال، رویکرد این کشور نسبت به ارزهای دیجیتال محدود است. به گفته Qishta، محیط محلی برای دارایی های دیجیتال هنوز با نظارت نظارتی محتاطانه مشخص می شود و محدود به پذیرش عمومی است، زیرا تجارت کریپتو در سال 2018 ممنوع شد.

 

با وجود محبوبیت جهانی ارزهای دیجیتال، پذیرش در قطر در بین عموم مردم نسبتاً کم است. عوامل دخیل در این امر عبارتند از عدم قطعیت نظارتی، هنجارهای فرهنگی و ترجیح روش های سنتی بانکداری و سرمایه گذاری که بر خلاف آنچه در دبی اتفاق افتاد، می باشد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *