11 اردیبهشت, 1403 | April, 30, 2024
اخبار

بانک‌های ایالات متحده گروهی را برای ارائه استیبل کوین USDF تشکیل می‌دهند

گروهی از بانک های ایالات متحده آمریکا قصد دارند استیبل کوین خود به نام USDF را برای مقابله با نگرانی‌های موجود در مورد ذخایر پشت ترازهای صادر شده غیربانکی ارائه دهند. این گروه متشکل از موسسات تحت حمایت فدرال بیمه سپرده (FDIC) که یکی از تنظیم‌کننده‌های کلیدی صنعت است بیان کرد:

این کوین “به نگرانی‌های مربوط به حمایت از مصرف‌کننده و نگرانی‌های نظارتی استیبل کوین‌های صادر‌شده غیربانکی رسیدگی می‌کند.”

اعضای موسس کنسرسیوم USDF  از Synovus (چهل و هشتمین بانک بزرگ ایالات متحده از نظر دارایی، طبق MX Technologies)، بانک جامعه نیویورک (شماره 45)، FirstBank of Nashville (شماره 144) و بانک ملی استرلینگ (شماره، 77) تشکیل می‌شود. کنسرسیوم همچنین می خواهد موسسات مالی بیشتری به آن بپیوندند.

در حالی که این موسسات تحت بیمه FDIC هستند، در این اطلاعیه مشخص نمی‌شود که آیا ذخایری که USDF را حمایت می‌کنند تحت حمایت بیمه قرار خواهند گرفت یا خیر. منابع به CoinDesk در سال گذشته گفتند:

FDIC در حال بررسی این موضوع است که آیا ذخایر استیبل کوین باید واجد شرایط بیمه عبوری خود باشد تا بتواند در صورت شکست بانکی که وثیقه را در اختیار دارد، دارندگان توکن تا سقف 250000 دلار را پوشش دهد. آژانس اطلاعیه رسمی در این مورد نداده است.

استیبل کوین‌ها با دارایی‌هایی مانند ارزهای فیات متصل هستند. لذا با ارائه نقاط ورود و خروج امن به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، در اکوسیستم رمزنگاری گسترده‌تر نقش ایفا می‌کنند. با این حال همچنان نگرانی در مورد ماهیت غیر شفاف برخی از ذخایری که از استیبل کوین‌های غیربانکی مانند USDT تتر پشتیبانی می‌کنند، وجود دارد.

CoinDesk در اوایل ژانویه به یک پرونده قضایی پیوست که به دنبال دسترسی به اسناد دریافت شده توسط دفتر دادستان کل نیویورک (NYAG) از Tether بود.

USDF جایگزینی برای USDT و USDC خواهد بود که سهم عمده ای از بازار 170 میلیارد دلاری استیبل کوین را به خود اختصاص می دهد. CoinGecko اعلام کرد USDT دارای ارزش بازار 79 میلیارد دلار و حجم معاملات 24 ساعته 56.5 میلیارد دلار می‌باشد. USDC دارای ارزش بازار 44.5 میلیارد دلار با حجم معاملات کمی کمتر از 3 میلیارد دلار است. USDF بر روی بلاک چین Provenance عمل می‌کند و به نسبت 1:1 برای پول نقد از هر یک از اعضای گروه قابل بازخرید خواهد بود. کنسرسیوم  همچنین کاربرد USDF را برای مواردی مانند تامین مالی تعهد سرمایه و زنجیره عرضه بررسی خواهد کرد.

اخبار مربوط به برنامه های کنسرسیوم در نوامبر سال گذشته زمانی که Figure Technologies با رگولاتورهای ایالات متحده ملاقات کرد تا درباره صدور چنین استیبل کوینی بحث و گفتگو کند، منتشر شد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *