8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

استیبل کوین USDT تتر به ارزش بازار تاریخی 100 میلیارد دلاری رسید.

بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار حتی بزرگتر شده است و تتر به رکورد 100 میلیارد دلاری ارزش بازار رسیده است.

 

ارزش بازار بی سابقه 100 میلیارد دلاری را پشت سر گذاشته است و رشد سالانه 9 درصدی را به ثبت رسانده و شکاف بین بزرگترین رقیب بعدی خود، USD Coin را بیشتر کرده است. بر اساس داده های CoinGecko، USDT به طور لحظه ای به نقطه عطف 100 میلیارد دلاری خود در 4 مارس رسید، زیرا ارزش بازار بر اساس قیمت فعلی و عرضه در گردش در نوسان است.

 

ارزش بازار بیش از 71 میلیارد دلار در مقایسه با نزدیکترین رقیب استیبل کوین خود، USDC، صادر شده توسط Circle، که امسال نیز شاهد رشد ارزش بازار بوده است، جلوتر است. پائولو آردوینو، مدیر عامل تتر، در گفتگو با کوین تلگراف، گفت: «پیش از 100 میلیارد دلار ارزش بازار فقط یک دستاورد عددی نیست. این گواهی بر نقش محوری تتر در تغییر شکل چشم‌انداز مالی دیجیتال است.»

 

 

 

از سوی دیگر، تتر هنوز از نقطه عطف 100 میلیارد دلاری در سایر منابع داده مانند CoinMarketCap عبور نکرده است. آردوینو موفقیت تتر را به اعتماد و اطمینانی که در طول سال‌ها با کاربران ایجاد کرد نسبت داد، «تضمین می‌کرد که تمام توکن‌های تتر را ذخیره می‌کند و هر مشتری به بازخرید یکپارچه دسترسی دارد». ارزش بازار Tether، آن را تقریباً با تیتان نفت و گاز بریتانیا BP و کمی بالاتر از غول تجارت الکترونیک Shopify قرار می دهد.

 

براساس وب سایت آن، تتر یک ارز دیجیتال است که با قیمت دلار ایالات متحده در 14 بلاک چین و پروتکل موجود است. این سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از اتر است و به عنوان یک گزینه مبتنی بر بلاک چین برای معامله گران ارزهای دیجیتال که به دارایی پایدار نیاز دارند، نقش کلیدی ایفا کرده است. طی ماه گذشته، بازار ارزهای دیجیتال با بیت کوین به ارزش بازار بیش از 2 تریلیون دلار رسیده است.

 

شاهد افزایش 50 درصدی قیمت و افزایش قیمت در دو سال اخیر. شرکتی که این توکن را منتشر می کند – که تتر نیز نامیده می شود – ادعا می کند که از هر توکن USDT 1:1 با ذخایر حسابرسی شده مستقل خود که عمدتاً از اوراق بازدهی خزانه داری ایالات متحده تشکیل شده است – وام کوتاه مدتی که به ایالات متحده داده می شود، پشتیبانی می کند. دولت.

 

در سه ماهه چهارم سال 2023، این شرکت رکورد سود سه ماهه 2.85 میلیارد دلاری را ثبت کرد که 1 میلیارد دلار آن از طریق اوراق مالی آن به دست آمد. گزارش سه ماهه چهارم آن، دارایی‌های T-Bills را بیش از 80 میلیارد دلار فاش کرد و در گذشته، این شرکت ادعا می‌کرد که یکی از بزرگترین خریداران بدهی دولت ایالات متحده در جهان است.

 

 

کیفیت دارایی های پشتوانه USDT باعث نگرانی در فضای رمزنگاری شده است و تتر تلاش هایی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض برخی دارایی هایی که ریسک بالاتری دارند، انجام داده است. در اواخر سال 2022، تتر متعهد شد که تا پایان سال 2023، وام دادن از ذخایر خود را متوقف کند. این طرح‌ها هرگز محقق نشدند، به طوری که تتر در پایان سال 2023 4.8 میلیارد دلار وام داشت، اگرچه حدود 1 میلیارد دلار کمتر از شروع سال است. این سازمان ادعا می کند که وام ها به طور کامل وثیقه هستند و وعده داده شده است که آنها را در سال 2024 به صفر برساند.

 

بیش از نیمی از USDT صادر شده در حال حاضر بر روی بلاک چین Tron است، که در گزارش ژانویه سازمان ملل متحد آمده است که “به یک انتخاب ترجیحی” برای کلاهبرداری سایبری و پولشویی مستقر در جنوب شرقی آسیا تبدیل شده است. تتر به این گزارش پاسخ داده و مدعی شده است که سازمان ملل متحد به همکاری اجرای قانون شرکت و قابلیت ردیابی توکن اشاره نکرده است.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *