10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

بلک راک بیت کوین ETF را به روز می کند و 5 شرکت وال استریت را اضافه می کند.

افزوده‌های جدید بلک راک شامل ABN AMRO، Citadel Securities، Citigroup Global Markets، Goldman Sachs و UBS Securities است.

 

مدیر دارایی جهانی بلک راک، دفترچه صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) خود را در 5 آوریل به روز کرد و پنج شرکت بزرگ وال استریت را به عنوان شرکت کنندگان مجاز جدید اضافه کرد. اعضای جدید شامل ABN AMRO Clearing، Citadel Securities، Citigroup Global Markets، Goldman Sachs و UBS Securities، بر اساس سند اصلاح بیانیه ثبت S-1 BlackRock در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده است. از جمله شرکت‌کنندگان مجاز قبلی در ETF می‌توان به JPMorgan Securities، Jane Street Capital، Macquarie Capital و Virtu Americas اشاره کرد.

 

شرکت‌کنندگان مجاز نقش مهمی در مکانیسم عملیاتی ETF BTC دارند، زیرا می‌توانند سهام ETF را ایجاد و بازخرید کنند، که شامل مبادله سهام ETF برای سبدی از اوراق بهادار مربوطه است که نشان‌دهنده دارایی ETF یا مبادله آنها با پول نقد است. به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، افزوده‌های جدید نشان می‌دهد که «شرکت‌های بزرگ اکنون می‌خواهند اقدامی انجام دهند و/یا اکنون خوب هستند که به طور عمومی با این [با] همراهی کنند.»

 

 

موضع SEC در مورد مکانیسم ایجاد وجه نقد و بازخرید برای ETF های بیت کوین در درجه اول در جهت کاهش خطرات دستکاری بازار مرتبط با معاملات بود. مکانیسم نقدی مستلزم این است که سهام جدید یک ETF بیت کوین تنها از طریق تراکنش های نقدی ایجاد یا بازخرید می شود، برخلاف مدل سنتی غیر نقدی، که در آن فعالان بازار مستقیماً دارایی های اساسی را مدیریت می کنند.

 

طبق پیشنهادات اولیه مدیران دارایی مانند Hashdex، این رویکرد برای جلوگیری از دستکاری قیمت‌ها در روز ایجاد شد. به دنبال راهنمایی های SEC، سایر مدیران دارایی – از جمله غول هایی مانند BlackRock، ARK Invest و Grayscale – این مکانیسم را در پرونده های خود گنجانده اند.

 

ETF بیت کوین شاهد افزایش حجم معاملات در ماه مارس بود و به 111 میلیارد دلار رسید، در حالی که برخی تحلیل ها نشان می دهد که تقاضای این محصول در حال کاهش است. iShares Bitcoin Trust (IBIT) بلک‌راک همچنان بر حجم معاملات و دارایی‌های تحت مدیریت تسلط دارد و پس از آن صندوق‌های Grayscale و Fidelity قرار دارند. طبق داده‌های BitMEX Research، دارایی BlackRock در IBIT در اول آوریل به 17.6 میلیارد دلار رسید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *