10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ریپل در برابر SEC یک برد بسیار بزرگ کسب کرد

ریپل (Ripple) توانست در پرونده کلاهبرداری اوراق بهادار خود در برابر SEC به پیروزی برسد. قاضی پرونده، درخواست کمیسیون SEC برای بررسی برخی اسناد را که ممکن است برای دادستان مهم نباشد، رد کرد.

پس از تصمیم قاضی رئیس دادگاه یکی از وکیل انجمن ریپل آن را “پیروزی بسیار بزرگ برای ریپل” خواند. وی افزود که آزمایشگاه‌های ریپل ضربه‌ای به پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) وارد کردند.

SEC در سال 2020 علیه ریپل و مدیران براد گارلینگ هاوس و کریستین لارسن به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده شکایت کرد.

قاضی رئیس، سارا نتبرن، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای بررسی مجدد اسناد محافظتی تحت امتیاز مربوط به سخنرانی ژوئن 2018 توسط ویلیان هینمن، مدیر وقت Ripple، را رد کرد. هینمن در این سخنرانی گفت که بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) اوراق بهادار نیستند.

SEC قبلاً با آن اسنادی که خارج از حفاظت از امتیاز فرآیند مشورتی (DPP) قرار دارند مخالفت نکرد، زیرا پیشنهاد کرد که آنها فقط به نظرات شخصی هینمن مربوط می‌شوند و نه سیاست‌های Ripple.

DPP برخی اسناد را در یک پرونده از افشای دولت مستثنی می‌کند تا بتواند به طور محرمانه سیاست‌های موجود را بر اساس مواد اسناد بررسی کند.

متعاقباً SEC تغییر مسیر داد تا استدلال کند که سخنرانی منعکس کننده سیاست‌های ریپل به جای دیدگاه‌های شخصی هینمن است و باید از آن محافظت شود.

در جمع بندی جنبه های مهم رد قاضی نتبرن برای تجدید نظر، یک وکیل مدافع جامعه ریپل با پرونده گسترده‌ای از پرونده های مالی و SEC، جیمز کی فیلان، امروز توییت کرد:

«این یک برد بسیار بزرگ برای ریپل است».

یکی دیگر از وکیل های جامعه ریپل و بنیانگذار Crypto-Law.us نیز امروز به 191000 دنبال کننده خود در توییتی نوشت:

«این فقط یک پیروزی برای ریپل و هولدرهای XRP نیست، بلکه برای سیستم قضایی است. پس از جلسه مارس 2021، گفتم ما خوش شانس بودیم که قاضی نتبرن، قاضی این پرونده شد. برخی از شما مخالف هستید، اما من همچنان به آن اعتقاد دارم. علیرغم این حکم SEC اکنون به طور رسمی در یک مهلکه قرار دارد».

به ظاهر مهم، پرونده هنوز به پایان نرسیده است و کمیسیون SEC اکنون دو هفته فرصت دارد تا نسبت به این تصمیم اعتراض کند.

بخش اعظم صنعت کریپتو روی روند این پرونده متمرکز است. نتیجه این پرونده می‌تواند آینده پرونده‌های SEC علیه شرکت‌های ارز دیجیتال برای فروش اوراق بهادار ثبت نشده را مشخص کند.

پیروزی ریپل می‌تواند منجر به عقب نشینی SEC از دعواهای تهاجمی خود علیه صنعت کریپتو شود. با این حال، اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار برنده شود، دریچه‌ها باز می‌شوند و وکلایی که با کریپتو آشنا هستند، صنعت کوچکی که برای آن‌ها حاضر و آماده است خواهند داشت.

منبع: cointelegraph

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *