8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

سهم بازار ETF بیت کوین Grayscale به 50 درصد کاهش یافت.

برش Grayscale از پای ETF بیت کوین برای اولین بار از زمانی که در کنار راه اندازی 9 ETF جدید در ژانویه تبدیل شد، به زیر 50 درصد رسیده است.

 

صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای اولین بار از زمانی که ETF های بیت کوین نقدی در ایالات متحده در 11 ژانویه شروع به معامله کردند، به زیر 50 درصد از سهم بازار سقوط کرده است. از 12 مارس، کل دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) در Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به 28.5 میلیارد دلار کاهش یافت – طبق داده‌های Dune Analytics، Grayscale اکنون 48.9٪ از کل 56.7 میلیارد دلاری را که بین ده ETF بیت کوین ایالات متحده نگهداری می‌شود، تشکیل می‌دهد. .

 

 

در اولین روز معاملاتی ده ETF بیت کوین نقدی ایالات متحده، صندوق Grayscale حدود 99.5٪ از کل AUM آنها را تشکیل می داد. با گذشت زمان، جریان خروجی مداوم روزانه از GBTC – که در هفته گذشته به طور میانگین 329 میلیون دلار در روز بود – سهم بازار ETF را از بین برد. خروجی های GBTC در ماه اول شروع به کار ETF های بیت کوین بسیار قابل توجه بود – با خروج 7 میلیارد دلار از صندوق در مدت کمی بیش از یک ماه – اما در اواخر ژانویه شروع به کاهش کرد و باعث شد برخی از تحلیلگران پیشنهاد کنند که ممکن است به پایان برسد.

 

با این حال، در اواسط فوریه، دادگاه‌های ورشکستگی به وام‌دهنده کریپتو جنسیس اجازه دادند تا حدود 1.3 میلیارد دلار سهام GBTC را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازپرداخت سرمایه‌گذاران، با افزایش مجدد جریان‌های خروجی، نقد کند. در مجموع تا به امروز، خروجی های GBTC به ازای هر داده جریان ETF بیت کوین Farside به بیش از 11 میلیارد دلار رسیده است.

 

ETF Grayscale در ابتدا اعتمادی بود که به سرمایه گذاران نهادی اجازه می داد با قفل کردن وجوه حداقل به مدت شش ماه، در معرض بیت کوین قرار بگیرند. با این حال، پس از پیروزی دادگاه بر کمیسیون اوراق بهادار و بورس در ماه آگوست و تأییدیه‌های بعدی رگولاتور در مورد سایر برنامه‌های ETF بیت کوین، اعتماد به ETF تبدیل شد.

 

این به سرمایه گذاران نهادی – که از تجارت آربیتراژ GBTC استفاده می کردند – اجازه داد تا سرمایه خود را برای همیشه از صندوق حذف کنند یا به سادگی دارایی های خود را با کارمزدهای کمتر به ETF های بیت کوین منتقل کنند.

 

در حالی که بازار در ابتدا با افزایش جریان خروجی از GBTC مخوف بود، رشد ورودی خالص به صندوق ETF بیت کوین iShares BlackRock (IBIT) و صندوق Fidelity Wise Origin Bitcoin (FBTC) دلیلی برای خوش بینی بوده است، که هر دو در حال حاضر مجموعاً ایجاد کرده اند. 16.9 میلیارد دلار جریان ورودی از زمان آغاز به کار.

 

 

چندین مفسر بازار، ورود رو به رشد به 9 ETF تازه راه‌اندازی شده را یکی از عوامل محرک اصلی افزایش سریع قیمت بیت‌کوین می‌دانند که در 11 مارس به بالاترین سطح خود یعنی 72900 دلار رسید. صندوق بلک راک اکنون کمی بیش از 200000 بیت کوین در اختیار دارد که بر اساس داده های تحقیقاتی K33، تقریباً 14.3 میلیارد دلار ارزش دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *