8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

خروج بایننس باعث ایجاد ترس و فرصت در جامعه ارزهای دیجیتال نیجریه می شود.

به گفته ناتانیل لوز، سهامدار کریپتوی محلی، اکوسیستم کریپتو نیجریه شاهد ظهور صرافی‌های رمزنگاری جدید خواهد بود که خلاء ایجاد شده با خروج بایننس را پر می‌کند.

 

ذینفعان ارزهای دیجیتال محلی از ممنوعیت فعلی عملیات Binance naira در نیجریه ابراز تاسف کرده و اظهار داشتند که این امر بر معیشت بسیاری از نیجریه‌ای‌ها تأثیر می‌گذارد و می‌تواند بیکاری جوانان را در این کشور افزایش دهد.

 

در مصاحبه‌ای جداگانه با کوین تلگراف، ذینفعان کریپتو محلی گفتند که حذف سرویس‌های مرتبط با نایرا نیجریه از فهرست بایننس منجر به ظهور صرافی‌های جدید ارز دیجیتال می‌شود که خلاء ایجاد شده در نتیجه خروج بایننس را با رعایت مقررات محلی پر می‌کند.

 

ناتانیل لوز، مدیر عامل Flincap – یک پلتفرم نقدینگی برای مبادلات ارزهای دیجیتال – گفت که چندین معامله‌گر نیجریه‌ای که از تجارت همتا به همتا در بایننس امرار معاش می‌کنند، اکنون تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. با این حال، لوز گفت که برخی در گروه های واتس اپ و تلگرام معامله می کنند.

 

به گفته اولادتون ویلفرد آکانگبه، مدیر ارشد بازاریابی Flincap، ادامه عدم اطمینان در مورد مقررات ارزهای دیجیتال در نیجریه و تصمیم برای توقف عملیات بایننس می تواند اعتماد بسیاری از مردم را در این فضا تضعیف کند. او اضافه کرد که می تواند منجر به ترس، عدم اطمینان و شک گسترده در فضای ارزهای دیجیتال نیجریه شود.

 

بایننس در بیانیه‌ای رسمی در وب‌سایت خود گفت که به طور خودکار موجودی‌های naira را به Tether تبدیل می‌کند از 8 مارس ساعت 8:00 صبح UTC و از 5 مارس ساعت 2:00 بعد از ظهر پشتیبانی از سپرده های نایرا را متوقف کنید برداشت از 8 مارس در ساعت 6:00 صبح مجاز نیست و نرخ تبدیل 1 USDT برای 1515.13 نایرا است. پلتفرم همتا به همتای بایننس در اواخر فوریه تمام جفت‌های معاملاتی نایرا را از فهرست خارج کرد.

 

در 27 فوریه، رئیس بانک مرکزی نیجریه با اشاره به «جریان‌های مشکوک» وجوه در بایننس، استدلال کرد که صرافی‌های ارزهای دیجیتال در نیجریه مظنون به رسیدگی به تراکنش‌های غیرقانونی هستند. با تشدید ظن به عملیات غیرقانونی ادعایی بایننس در نیجریه، کمیته جرایم مالی مجلس نمایندگان نیجریه از ریچارد تنگ، مدیرعامل بایننس خواست تا قبل از 4 مارس در کمیته حاضر شود.

در سال 2023، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه اعلام کرد که بایننس نیجریه توسط این شرکت ثبت یا تنظیم نشده است و فعالیت‌های آن در نیجریه غیرقانونی است. در دسامبر 2023، بانک مرکزی نیجریه موضع خود را در مورد دارایی های رمزنگاری تغییر داد و به بانک ها توصیه کرد که ممنوعیت قبلی تراکنش های رمزنگاری را نادیده بگیرند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *