12 اردیبهشت, 1403 | May, 1, 2024
اخبار منتخب سردبیر

فهرست شدن ETP طلا، اولین بیت کوین ترکیبی جهان در SIX

اولین محصول قابل معامله در بورس (ETP) که ترکیبی از تسهیلات بیت کوین (BTC) و طلا است در بورس SIX سوئیس ثبت شد.

این محصول توسط 21Shares که یک صادرکننده ETP است و ارائه‌دهنده داده‌های کریپتو  مدیریت دارایی ByteTree توسعه داده‌شده‌است.

BOLD ETP شرکت ByteTree  یک شاخص معیار سفارشی متشکل از بیت کوین و طلا را ردیابی می‌کند که بر اساس نوسانات نسبی این دو دارایی به صورت ماهانه تعادل مجدد می‌یابد. هر کدام که در 360 روز گذشته نوسانات کمتری داشته‌باشد، وزن بیشتری به آن داده‌می‌شود.

در زمان عرضه، وزن 18.5 درصد بیت کوین و 81.5 درصد طلا خواهد بود.

چارلی موریس، مدیر ارشد فناوری ByteTree گفت:

«نسبت اوراق بهادار به سهام 60:40 درخشش خود را از دست داده است: BOLD 60:40 جدید است. نوسانات طلا اکنون کمتر از نزدک است، اما فلز زرد بازدهی بهتری نسبت به سهام فناوری ارائه کرده است، سهام فناوری به دلیل اوج اینترنت در حال سقوط است. بنابراین، بیت کوین احتمالاً در بازارهای صعودی و نزولی بهتر از نزدک عمل می کند.»

بنابراین، بیت کوین احتمالاً در بازارهای صعودی و نزولی بهتر از نزدک عمل می‌کند.

رمزارزهای ETP در اروپا با بیش از 70 فهرست در حال حاضر گسترده شده‌اند. به نظر می‌رسد در این منطقه BOLD اولین موردی است که تسهیلات بیت کوین و طلا را ترکیب می‌کند.

بیت کوین اغلب به دلیل مزایای فرضی آن در پرتفوی به عنوان یک پوشش تورمی با طلا مقایسه شده است. محصولات سرمایه گذاری که مزایای این دو را ترکیب می کنند و در عین حال برخی از خطرات خود را جبران می کنند، می‌توانند محبوبیت خود را نشان دهند زیرا تورم در منطقه یورو در ماه گذشته به 7.5 درصد رسید.

منبع: CoinDesk

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *