8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار اخبار فوری مقالات منتخب سردبیر

فیس‌بوک و اینستاگرام در روز سه‌شنبه پایین می‌آیند، قیمت سهام متا را با خود همراه کنید.

قیمت متا زمانی که بزرگترین رسانه اجتماعی آن با یک قطع بزرگ مواجه شد، به رکوردی بی سابقه رسیده بود.

 

با شروع روز کاری در ایالات متحده در تاریخ 5 مارس، قیمت سهام متا (META) پس از قطعی گسترده در فیس بوک، اینستاگرام و سایر برنامه های متا سقوط کرد. زمان شکست سرویس به سختی می تواند بدتر باشد. 5 مارس معمولاً به عنوان سه شنبه سوپر در ایالات متحده شناخته می شود، زیرا حزب جمهوری خواه 13 انتخابات مقدماتی و دو گروه حزبی برگزار می کند و حزب دموکرات نیز 14 انتخابات مقدماتی و یک گروه حزبی را در ساموآی آمریکا برگزار می کند. رسانه های اجتماعی متا می توانند انتظار استفاده فشرده را در روز داشته باشند.

 

گزارش‌هایی مبنی بر قطع شدن فیس‌بوک و اینستاگرام در حدود ساعت 3:00 بعد از ظهر UTC یا ساعت 10:00 صبح به وقت شرقی ظاهر شد. با توجه به Downdetector، نزدیک به 498000 گزارش از قطع شدن فیس بوک دریافت شد که در ساعت 3:38 بعد از ظهر UTC به اوج خود رسید و تا ساعت 4:53 بعد از ظهر UTC به 28000 کاهش یافت.

 

بر اساس وب سایت متا متاستاتوس، چندین ابزار تجاری از جمله Ads Manager، Meta Business Suite و Meta Admin Center به همراه چهار پلتفرم از شش پلتفرم توسعه دهنده آن از کار افتاده اند.

 

مدیر ارتباطات متا، اندی استون، پیامی را در ساعت 3:52 بعد از ظهر UTC در X (توئیتر سابق) پست کرد و گفت که شرکت از مشکلات دسترسی آگاه است و در حال کار بر روی بازیابی سرویس است. او نیم ساعت بعد پیام دیگری ارسال کرد و به این معنی بود که مشکل حل شده است و بابت ناراحتی عذرخواهی کرد:

 

“اوایل امروز، یک مشکل فنی باعث شد تا مردم برای دسترسی به برخی از خدمات ما مشکل داشته باشند. ما این مشکل را در اسرع وقت برای همه کسانی که تحت تاثیر قرار گرفتند حل کردیم و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می کنیم.”

 

استون توضیحی در مورد این قطعی ارائه نکرد. زمان بندی برای قیمت سهام متا بد بود. سهام متا در 1 مارس به 502.30 دلار بسته شد و در 4 مارس به 504.42 دلار رسید که بالاترین رکورد تاریخ بود. در زمان نگارش این مقاله، سهام متا با 5.3 درصد کاهش به قیمت 492.99 دلار معامله می شود.

 

سهام فناوری در آن روز به طور کلی کاهش یافت. FAANG (متا، آمازون، نتفلیکس، آلفابت و گوگل) همگی شاهد کاهش قیمت‌ها بودند که از نزدیک به 3 درصد برای اپل و نتفلیکس تا کمتر از 1 درصد برای گوگل متغیر بود.

 

 

آخرین قطعی بزرگ فیس بوک و اینستاگرام در 4 اکتبر 2021 بود که به مدت شش ساعت از کار افتادند. رسانه‌های اجتماعی دیگر، از جمله یوتیوب و ایکس، گزارش‌ها در 5 مارس دچار اشکالاتی شدند. در ساعت 5:50 بعد از ظهر UTC، فیس‌بوک متوقف شد اما اینستاگرام در ساحل غربی ایالات متحده بازیابی شد. Metastatus همه محصولات آسیب دیده را به عنوان “در حال بهبودی از اختلالات” فهرست می کند.

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *