13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

قانونگذار بلندپایه روسی: استفاده غیرقانونی از ارز دیجیتال تا حد زیادی یک داستان ساختگی است

یک قانونگذار بلندپایه روسی اخیراً اعلام کرده است که تنها بخش کوچکی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال دارای اهداف غیرقانونی هستند و استفاده از رمزارزها در فعالیت‌های غیرقانونی در بیشتر موارد یک  داستان ساختگی است. آندری لوگووی، که یکی از معاونانی است که روی مقررات جدید کریپتو کار می‌کند، همچنین گفت که روسیه می‌تواند به یک رهبر جهانی در استخراج کریپتو تبدیل شود.

توسعه دهندگان روسی در حال کار بر روی نرم افزارهایی هستند که رمزارزهای “کثیف” را شناسایی می کنند

لوگووی، که همچنین معاون کمیته امنیت و مبارزه با فساد است، خاطرنشان کرد که ابزارهای موثری برای شناسایی کیف‌پول‌هایی وجود دارد که برای اهداف غیرقانونی استفاده می‌شوند، مانند مواردی که توسط شرکت‌های تحلیل بلاک چین Chainalysis و Crystal ارائه می‌شوند. وی افزود که توسعه دهندگان IT روسی نیز روی نرم افزار داخلی کار می‌کنند که قادر به شناسایی ارزهای دیجیتال “کثیف” است.

این معاونت خاطرنشان کرد که به گفته کارشناسان، 11 تا 13 درصد گردش مالی نقدینگی در فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود. او متقاعد شده‌است که معرفی مقررات شفاف رمزنگاری در روسیه، همراه با شناسایی کاربران ارزهای دیجیتال، مبارزه با پنهان‌کاری درآمد را برای دولت ممکن می‌سازد.

آندری لوگووی در بیانیه‌های قبلی درخواست‌ها برای اعمال ممنوعیت کلی فعالیت‌های مرتبط با رمزنگاری در فدراسیون روسیه را رد کرده است. او اکنون اذعان می‌کند که اجماع گسترده‌ای در میان نهادهای دولتی در مسکو وجود دارد که نمی‌توان از ارزهای دیجیتال برای پرداخت استفاده کرد. وی در مصاحبه اخیر خود افزود: «بیت کوین و موارد مشابه باید در قانون جدید به عنوان دارایی تعریف شوند.»

این نماینده دوما تاکید کرد، در عین حال، مقامات روسیه قصد ندارند محدودیتی برای مالکیت دارایی های رمزنگاری ایجاد کنند. با این حال، صاحبان ارزهای دیجیتال احتمالاً موظف خواهند بود دارایی های دیجیتال خود را به دولت اعلام کنند.

لوگووی گفت که تغییرات قانونی همچنین با هدف بیرون‌آوردن میلیون‌ها استخراج‌کننده رمزنگاری «خاکستری» از سایه‌ها انجام می‌شود. او سهم روسیه در این بازار را با نزدیک به 12 درصد هش ریت جهانی بیت کوین و رتبه سوم در میان مقاصد ماینینگ تخمین زد. این قانونگذار تصریح کرد:

«با توجه به آب و هوای سرد کشور و مازاد برق ارزان قیمت، روسیه می‌تواند به رهبر استخراج جهان تبدیل شود.»

منبع: Bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *