9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

معاون وزیر دارایی مالزی: کریپتو به‌عنوان وسیله پرداخت یا ذخیره ارزش مناسب نیست

معاون وزیر دارایی مالزی گفت که رمزارزها مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت یا ذخیره ارزش مناسب نیستند. دارایی‌های دیجیتال در مالزی به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخته نمی‌شوند. مقام وزارت دارایی گفت که ارزهای دیجیتال یک طبقه دارایی هستند که می توان در آن سرمایه‌گذاری کرد.

اظهار نظر معاون وزیر دارایی در مورد ارزهای دیجیتال در مالزی

معاون وزیر دارایی مالزی با اشاره به اینکه رمزارزها ابزار پرداختی نیستند که توسط بانک مرکزی تنظیم می شود، گفت:

«دارایی های دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم برای استفاده به عنوان ابزار پرداخت مناسب نیستند… به طور کلی، دارایی های دیجیتال به دلیل وضعیت ذاتی آن‌ها که در نتیجه سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه در معرض نوسان است ذخیره ارزش و وسیله خوبی برای مبادله نیستند و ویژگی های پول را نشان نمی دهند.»

 بیت کوین و محیط زیست

او در ادامه به بحث در مورد چندین موضوعی که در مورد ارزهای دیجیتال می‌بیند، از جمله نوسانات، خطر سرقت، حملات سایبری و ناتوانی آن در پردازش تراکنش‌ها به اندازه سیستم پرداخت فعلی ویزا، پرداخت. علاوه بر این، او نگرانی‌هایی را در مورد تأثیرات زیست‌محیطی استخراج ارزهای دیجیتال مطرح کرد و اظهار داشت:

«همچنین، آنچه مهم است تأثیر بسیار زیاد استخراج بیت کوین بر محیط زیست است. نیروی الکتریکی که برای پردازش یک تراکنش بیت کوین استفاده می شود می تواند 1.2 میلیون تراکنش ویزا را پردازش کند.»

مصرف انرژی بیت کوین از جمله این ادعا که تراکنش‌های بیت کوین انرژی بسیار بیشتری نسبت به تراکنش های ویزا مصرف می‌کنند موضوعی بحث برانگیز است.

نیک کارتر از Castle Island Ventures توضیح داد که مقایسه بین مصرف انرژی در تراکنش‌های بیت‌کوین و تراکنش‌های ویزا منجر به سوءتفاهم‌های زیادی راجع به بیت‌کوین شده است. مقایسه بین ویزا و بیت‌کوین کاملاً غیرعادی و مانند مقایسه سیب با کوالا است. ویزا یک شبکه پرداخت است که در نهایت بر زیرساخت‌های مالی اساسی متکی است. بیت کوین زیرساخت مالی و یک شبکه پولی کامل است.

علاوه بر این، گلکسی دیجیتال در ماه می سال گذشته گزارشی منتشر کرد که نشان داد سیستم بانکی به طور قابل توجهی انرژی بیشتری نسبت به بیت کوین مصرف می کند.

در حالی که دارایی‌های دیجیتال به عنوان پول قانونی در مالزی به رسمیت شناخته نمی‌شوند، مقام وزارت دارایی گفت که دارایی‌های دیجیتال هنوز کاربردهای مختلفی دارند، از جمله اینکه به عنوان یک طبقه دارایی است که می‌توان در آن سرمایه گذاری کرد. قانونگذار در حال حاضر بر فعالیت های معاملات ارزهای دیجیتال در کشور نظارت دارد.

معاون وزیر دارایی همچنین تاکید کرد: ابزارهای سیاست پولی و منابع مالی موجود نیز در حفظ ثبات پولی و مالی کشور موثر است.

در همین حال، مالزی  یا فعالیت‌های استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال بشدت برخورد می‌کند. پلیس مالزی یک عملیات استخراج رمزارز را  در ماه دسامبر تعطیل کرد و 1720 دستگاه استخراج بیت کوین را توقیف کرد. در جولای سال گذشته، این مرجع بیش از 1000 دستگاه استخراج بیت کوین را با یک غلتک بخار نابود کرد.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *