13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ویتالیک بوترین اتریوم به آدام یادآوری کرد که بیت کوین توسط انسان طراحی شده است

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، به مدیر عامل Blockstream، آدام بک پاسخ داد و به او یادآوری کرد که بیت کوین در واقع توسط یک انسان ساخته شده است.

بوترین در یک تاپیک در توییتر در مورد تناقضات در ارزش های خود صحبت کرد.

این برنامه نویس اعتراف کرد که با وجود علاقه‌اش به تمرکززدایی و دموکراسی، بیشتر از مردم عادی در مورد بسیاری از مسائل سیاسی با نخبگان روشنفکر موافق است.

بک، یک ماکسیمالیست سرسخت بیت کوین، سپس توییت کرد که با «توده مردم» همذات پنداری می‌کند، بنابراین «فرضیه استاد معمار» را رد می‌کند.

با این حال، بوترین به سرعت به بیت کوینرها یادآوری کرد که ارز دیجیتال اصلی نیز یک سیستم اجتماعی طراحی‌شده توسط انسان است. علاوه بر این، بوترین گفت که این واقعیت که طرفداران ارز دیجیتال معتقدند پروتکل ساتوشی ناکاموتو کامل است، ثابت می‌کند که آنها در واقع فرضیه معمار اصلی را رد نمی‌کنند.

این اولین بار نیست که بک و بوترین در توییتر باهم شاخ به شاخ می‌شوند. آنها نماینده صداهای پشت شکاف قبیله‌ای بین طرفداران بیت کوین و طرفداران اتریوم هستند.

در سال 2019، بک در توییتی اعلام کرد که کلاهبرداری بیولوژیکی معروف Theranos به طرز عجیبی شبیه اتریوم است. وی بوترین را به ارائه نادرست فناوری بلاک چین متهم کرد.

در سال 2020، یکی از بنیانگذاران اتریوم، رئیس Blockstream را به پخش «تبلیغات قدیمی خسته‌کننده» متهم کرد. زیرا آدام بک دومین بلاک چین بزرگ را به طرح پونزی به سبک برنی مدوف تشبیه کرد.

شایعه شد که بک خالق بیت کوین است اما وی چنین اتهاماتی را رد کرده است.

منبع: U.Today

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *