25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار منتخب سردبیر

پدر دیفای آندره کرونه خواستار مقررات برای ارز دیجیتال است

آندره کرونه، یک توسعه‌دهنده زنجیره بلاک چین که به‌عنوان بنیان‌گذار پروتکل دیفای Yearn.Finance (YFI) و تعدادی دیگر از پلتفرم‌های کریپتو محبوب شناخته می‌شود، نظرات خود را در مورد اینکه چرا این بخش به مقررات نیاز دارد، به اشتراک گذاشت.

مقررات برای روزهای بد ضروری است

کرونه در مقاله جدید خود به نام «ظهور و سقوط فرهنگ کریپتو» دو پدیده پذیرش جهانی Web3 یعنی اخلاق کریپتو و فرهنگ کریپتو را مقایسه کرد.

از نظر او اخلاق کریپتو و فرهنگ کریپتو متضاد هستند: مفهوم اخلاق کریپتو همه چیز در مورد حقوق خودمختار، حضانت شخصی و خودتوانمندسازی است، در حالی که فرهنگ کریپتو ثروت، استحقاق، غنی‌سازی، منیت و ایگو است.

تا سال 2022، برای کرونه واضح است که مفهوم دوم همان چیزی است که در حال حاضر ارزهای دیجیتال و بخش بلاک چین را بهتر توصیف می کند:

«فرهنگ کریپتو، اخلاق کریپتو را خفه کرده است.»

بنابراین، لحظه تنظیم مقررات در کریپتو فرا رسیده است، زیرا این چیزی است که ما در “زمان بد (…) به آن نیاز داریم، نه در زمان های خوب، زمانی که تماما ماه عسل و شامپاین است.

اقتصاد جدید بلاک چین چگونه به نظر می‌رسد؟

کرونه فرآیند تنظیم کریپتو را با محافظت از کودک در برابر گذاشتن انگشتانش داخل پریز برق مقایسه کرد. قبل از اینکه کودک یاد بگیرد که چرا نباید دستش را داخل پریز برق بگذارد باید از او محافظت شود. قوانین در حوزه کریپتو هم باید همینگونه اعمال شوند.

این لحظه برای کل بخش بسیار مهم است: کرونه اضافه کرد که «کریپتو مرده است، زنده باد کریپتو.»

در عین حال، این لحظه آغاز یک دوره جدید برای ارزهای دیجیتال و بلاک چین است. این حوزه به «اقتصاد بلاک چین جدید» تغییر خواهد کرد که به جای عدم اعتماد، اعتماد را هدایت می‌کند. خود کرونه بیشتر از قسمت بعدی سفر هیجان‌زده است.

در اوایل مارس 2022، کرونه و همکارش آنتون نل با استعفای خود از پروتکل‌های مبتنی بر فانتوم، تیتر خبرها شدند. FTM و دارایی‌های DeFi مرتبط، افت‌های دو رقمی داشتند.

منبع: u.today

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *