22 اردیبهشت, 1403 | May, 11, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

پی پل (PayPal) روی رمزارز مختص به خود تحت نام پی پل کوین کار میکند

پی­ پل کوین می تواند پروژه بعدی باشد که غول پرداخت الکترونیکی به جهان ارائه می کند؛ یک استیبل کوین که با دلار آمریکا حمایت می­شود.

اگر سقوط بازار، شما را عصبی کرده و فکر می­کنید صنعت کریپتو مرده است، ممکن است ایده نو پی­پل بتواند نظرتان را راجع به این صنعت عوض کند. پی­پل که به غول جهانی پرداخت الکترونیک معروف شده است در حال کار روی توسعه ارز دیجیتال خود است.

پی­پل در حال بررسی توسعه یک استیبل کوین است واگرچه هیچ اطلاعاتی در مورد نقشه راه این پروژه وجود ندارد اما احتمالاً با دلار آمریکا مرتبط است. خوزه فرناندز داپونته، معاون ارشد کریپتو و ارزهای دیجیتال در پی­پل در گفتگو با بلومبرگ نیوز، فاش کرد که  حتی اگر هنوز هیچ برنامه مشخصی برای اجرای عملی این پروژه وجود نداشته باشد اما این یک تلاش اکتشافی و در عین حال بسیار جدی است. با این حال، وی اطمینان داد که در صورت تصویب، این ارز تمام استانداردهای نظارتی لازم را برآورده خواهد کرد و همچنین افزود:

“ما در حال بررسی یک استیبل کوین هستیم و زمانی که به دنبال حرکتی رو به جلو باشیم، مطمئناً با تنظیم‌کننده‌های مربوطه همکاری نزدیک خواهیم داشت.”

چرا ایجاد یک استیبل کوین برای پی­پل منطقی بنظر می­رسد؟

توسعه یک استیبل کوین مزایای خاصی برای پی­پل دارد. به عنوان مثال از فشارهای نظارتی که در اطراف ارزهای دیجیتال بی­ثبات­تر و غیرمتمرکز وجود دارد اجتناب می کند و این اطمینان خاطر را به مشتریان می­دهد که مقدار ارزشی که در کیف پول خود نگه می دارند در طول زمان حفظ خواهد شد. همچنین این استیبل کوین برای مدل تجاری پی­پل که اساساً یک برنامه پرداخت دارای مجوز است، مناسب تر است.

پی­پل کوین که رمزارز نه چندان خلاقانه این کمپانی است که در اوایل سال جاری توسط استیو موزرکه یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار است متولد شد. او در نوامبر 2021 همچنین فاش کرد که کد برنامه پی­پل منابعی دارد که احتمالا با ارز دیجیتال NEO هم سازگار خواهد بود.

NEO یک بلاک چین قرارداد هوشمند است که ابتدا در چین توسعه یافته است و به عنوان اتریوم چینی شناخته می شود. در طول رونق ارزهای دیجیتال در سال­های 2017 و 2018 از محبوبیت زیادی برخوردار بود. دلیل عمده محبوبیت آن هم به این خاطر بود که به عنوان یکی از اولین قاتلان اتریوم تبلیغ شد. با این حال، در سال های بعد نتوانست توجه عموم را به خود جلب کند. در حال حاضر در رتبه 69 در 100 ارز دیجیتال برتر جهان با بیشترین ارزش بازار قرار دارد.

 

گام بعدی در طرحی بزرگتر

شرط بندی پی­پل گام بعدی در جهت علاقه این شرکت به دنیای ارزهای دیجیتال است. پیتر تیل قبلاً در سال 2021 هشدار داده بود که بیت کوین می تواند یک سلاح مالی برای چین باشد لذا ایالات متحده خواستار تلاش برای تحقیق و توسعه بیت­کوین در صنعت شد تا در رقابت برای تسلط بر بازار ارز ها و دارایی های دیجیتال عقب نماند.

در سال 2020 پی­پل ویژگی خرید بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش را اعلام کرد و از آن زمان خدمات خود را گسترش داد و امکان فروش رمزارزها را فراهم کرد و در حال حاضر هم روی ارائه این سرویس به کشورهای دیگر کار می کند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که پی­پل یکی از اعضای موسس انجمن لیبرا بوده است. این انجمن تحت رهبری فیسبوک برای ایجاد رمزارزی که قابل استفاده در چندین شرکت باشد فعالیت می­کرد. این پروژه در نهایت شکست خورد اما به نظر می­رسد پی­پل تمایل دارد از اشتباهات فیس بوک درس بگیرد تا ارز خود را با موفقیت راه اندازی کند

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *