16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چرا بیت کوین در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین دارد رشد می‌کند

مارک موبیوس، سرمایه گذار کهنه کار، بنیانگذار Mobius Capital، توضیح داد که چرا قیمت بیت کوین با عمیق‌تر شدن بحران روسیه و اوکراین در حال افزایش است. او گفت: «بیت‌ کوین اکنون در حال نشان دادن قدرت است، زیرا بیت‌ کوین راهی برای روس‌ها برای خروج پول است.»

چرا قیمت بیت کوین در حال افزایش است

موسس Mobius Capital Partners، مارک موبیوس، در مصاحبه‌ای با CNBC سه شنبه با تشدید بحران بین روسیه و اوکراین توضیح داد که چرا قیمت بیت کوین در حال افزایش است.

موبیوس قبل از را‌ه‌اندازی شرکت خود، رئیس اجرایی گروه بازارهای نوظهور تمپلتون (Templeton) بود. او در سال 1987 به تمپلتون پیوست و بیش از 50 میلیارد دلار در سبد بازارهای نوظهور مدیریت کرد. او Mobius Capital Partners را در مارس 2018 تأسیس کرد.

گزارشگر CNBC از موبیوس پرسید که آیا از آنجایی که قیمت بیت کوین در حال افزایش است، وی در این فضا بیت کوین میخرد یا خیر. او پاسخ داد: «من  نمیخرم» اما «اگر روس بودم، میخردیم.»

او ادامه داد: «در دبی که زندگی می‌کنم، بسیاری از خارجی‌ها برای خرید ملک می‌آیند. دیروز داشتم با یک مشاور املاک صحبت می کردم که می‌گفت که خارجی‌ها هر چیزی می‌خرند. آنها از سوئیس پول می‌گیرند، حساب بانکی سوئیس دارند.»

موبیوس افزود: «اگر آنها بتوانند با بیت کوین پرداخت کنند، این راهی برای خروج پول از روسیه است.» او ادامه داد:

«دلیلی که بیت‌ کوین اکنون دارد قدرت نشان می‌دهد این است که روس‌ها از آن به‌عنوان راهی برای بیرون‌کشیدن پول و ثروت خود از روسیه استفاده می‌کنند. در غیر این صورت، آنها واقعاً با بسته‌شدن راه‌های مختلف برای انتقال پول به بیرون، دچار مشکل هستند.»
موبیوس مدت‌هاست که به بیت کوین بدبین بوده است. در نوامبر سال گذشته، او به مردم توصیه کرد که به ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری نگاه نکنند. ارزهای دیجیتال وسیله‌ای برای حدس و گمان و سرگرمی است. اما پس از آن باید در پایان روز به سهام بازگردید.

تعدادی از تحلیلگران گفته‌اند که تردید دارند ارزهای دیجیتال بتواند به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک کند. به عنوان مثال، آری ردبورد از آزمایشگاه های TRM، دوشنبه در CNBC توضیح داد که اگرچه روسیه به ارزهای دیجیتال روی خواهد آورد، اما نقدینگی کافی در این بازارها وجود ندارد تا به مسکو اجازه دهد تا با تحریم‌های سنگین اعمال‌شده توسط ایالات متحده و متحدانش مقابله کند.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *