7 اردیبهشت, 1403 | April, 26, 2024
اخبار

کاهش تقاضا برای تجهیزات استخراج رمزارز در روسیه به دلیل ترس از ممنوعیت احتمالی

پلتفرم‌هایی که آگهی‌های سخت‌افزار استخراج را فهرست می‌کنند، از زمان درخواست بانک روسیه برای ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در میان سایر فعالیت‌های کریپتو، کاهش تقاضا برای ثبت آگهی در این حوزه داشته‌اند. در حالیکه استخراج ارز دیجیتال ممکن است در نهایت قانونی شود و احتمالا ماینرها هم باید قبوض برق بیشتری پرداخت کنند.

در بازار روسیه عرضه تراشه‌های ماینینگ بیش از تقاضا است

بازارهای آنلاین روسیه اعلام کردند که سخت‌افزار ماینینگ در حال حاضر بیشتر از آنچه که نیاز باشد ارائه می‌شود. این روند پس از انتشار مقاله مشاوره‌ای توسط بانک مرکزی روسیه (CBR) در ماه گذشته آغاز شد.  در این مقاله رگولاتور ممنوعیت کلی فعالیت رمزارزها از جمله استخراج را با اشاره به تهدید رمزارزها برای ثبات مالی و خطر برای سرمایه‌گذاران پیشنهاد کرد.

یک پلتفرم آنلاین بزرگ اخیراً به پورتال خبری تجاری RBC گفت که تعداد آگهی‌های فروش تجهیزات استخراج کوین در ژانویه افزایش یافت در حالیکه تقاضای خرید آن‌ها کاهش یافت. Marvel Distribution، یکی از خرده‌فروشان پیشرو روسیه نیز خبر از افت خرید کارت‌های ویدئویی داد.

یکی از منابع توضیح داد که با کاهش 4 درصدی تقاضا برای GPU، پیشنهادات فروش کارت‌های ویدئویی در ژانویه 12 درصد نسبت به دسامبر افزایش یافت. عرضه دکل‌های استخراج در ماه گذشته 18 درصد افزایش یافت، در حالی که تقاضا 9 درصد نسبت به آخرین ماه سال 2021 کاهش یافت. فهرست ASIC ها 17 درصد افزایش یافت در حالی که جستجو برای سخت افزار تخصصی 27 درصد کاهش یافت.

گزارش CBR نقطه عطفی در رفتار مصرف کننده

کاهش تقاضا توسط نماینده یک بازار دیگر هم تایید شد. وی خاطرنشان کرد که گزارش CBR به نقطه عطفی در رفتار مصرف کننده تبدیل شده است. این در حالی است که مقامات پولی نتوانستند از سایر نهادها حمایت کنند و رئیس جمهور پوتین مزیت‌های رقابتی روسیه را به عنوان یک مقصد استخراج برجسته کرد.

در همین حال، دولت فدرال یک رویکرد جایگزین را پیشنهاد کرد که به جای ممنوعیت رمزارزها، روی قانون‌گذاری آن کار کند. در پایان ژانویه، معاون نخست‌وزیر، دیمیتری چرنیشنکو یک نقشه راه نظارتی برای این بخش امضا کرد که در ابتدا استخراج کریپتو را پوشش نمی‌داد. طبق گزارش اخیر روزنامه ایزوستیا، چرنیشنکو بعداً به چندین بخش مربوطه و نهادهای نظارتی دستور داد تا استخراج رمزارز را به سند اضافه کنند.

کارشناسان این صنعت ابراز کرده‌اند که ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال از نظر فنی امکان‌پذیر است. روسیه غنی از انرژی است و همین موضوع آن را به یکی از نقاط مهم استخراج در جهان تبدیل کرده است. اهمیت روسیه از زمانی که چین در ماه مه گذشته سرکوب بخش کذیپتو را آغاز کرد، افزایش یافت. درخواست‌ها در میان مقامات مسکو برای به رسمیت شناختن استخراج به عنوان یک فعالیت تجاری، تعیین مالیات بر آن و نرخ‌های بالاتر برق برای ماینرها افزایش یافته است.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *