14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
آلتکوین اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

ابزار جدید شرکت چینالیسیس برای ردیابی توکن‌های دزدیده شده !

این ابزار جدید استوری‌لاین (Storyline) نامیده شده و به کمک آن می‌توان تراکنش‌ها و توکن‌های موجود در پروتکل‌های DeFi و بلاکچین‌های مختلف  را زیر نظر گرفت و رمزارزهای دزدیده شده را ردیابی کرد.

این شرکت چهارشنبه نسخه آزمایشی بتا نرم‌افزار استوری‌لاین (Storyline) را عرضه کرد. استوری‌لاین که به عنوان یک ابزار بومی Web3.0 در زمینه تحلیل بلاک چین معرفی شده، بر آن است تا به رصد تراکنش‌های قراردادهای هوشمند با تمرکز بر توکن‌های NFT و پلتفرم‌های دیفای بپردازد. در سالی که  گذشت محبوبیت و رشد توکن‌های غیر مثلی و دیفای در عرصه رمزارزها به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

چینالیسیس در گزارشات سالانه خود تحلیل‌های بلاکچین و ترندها و اتفاقات مرتبط با جرایم در عرصه رمزارزها را ارائه می‌دهد. در چشم‌انداز عرصه رمزارزها که همیشه هم متغیر است، شاهد این نکته هستیم که دیفای و توکن‌های NFT به موضوعات مهمی در این اکوسیستم تبدیل شده‌اند.

چینالیسیس تخمین زده این دو حوزه بیشتر از نصف تراکنش‌های رمزارز در سراسر جهان اتفاق می افتد.

یکی از بدی های محبوبیت زیاد در اکوسیستم کریپتو، افزایش تعداد جرایم مبتنی بر رمزارز است که از پروتکل‌های مختلف و تاثیرگذار بر این صنعت تغذیه می کنند.این شرکت همچنین تخمین زده که ۹۷٪ از ۱.۶۸ میلیارد دلار رمزارز سرقت‌شده در سال ۲۰۲۲ متعلق به پروتکل‌های دیفای است .اکثر این حمله های نشات گرفته از گروه های مرتبط با کره شمالیست .

چالش اصلی برای صرافی‌های کریپتو ، پروتکل‌های دیفای و بازرسان این است که نظارت بر تراکنش‌ها در پروتکل‌های دیفای عملا سخت و غیرممکن است. ماهیت این پلتفرم‌ها پیچیده است، به طوری که قراردادهای هوشمند خودکار به ایجاد تراکنش‌های پیچیده می‌پردازند که بیشتر اوقات، این تراکنش‌ها بین بلاکچین‌های مختلف انجام می‌شود.

یکی از عمکلردها و ویژگی‌های مهم پروتکل‌های دیفای، قابلیت تغییر زنجیره (chain-hop) است. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا به تبادل یا انتقال رمزارزهای مختلف در یک تراکنش بپردازند. فرایند خرید توکن NFT هم شامل بخش‌های مختلفی مثل قراردادهای هوشمند مختلف در بازارهای متفاوت است.

استوری‌لاین به کاربران اجازه می‌دهد تا مسیر تراکنش خود را ایجاد کنند که با یک هش تراکنش شروع می‌شود. بدین ترتیب، می‌توان تایم‌لاینی با تراکنش‌ها و تعاملات قابل ذکر توکن‌ها ایجاد کرد.

این ویژگی خودکار به نرم‌افزار این اجازه را می‌دهد تا به تفسیر قراردادهای هوشمند بپردازد و انواع تراکنش‌های رایج مثل خرید توکن غیرمثلی یا تبادل توکن‌ها را برچسب و نشانه‌گذاری کند. کاربران می‌توانند آدرس‌ها و تراکنش‌های مرتبط در بلاک چین‌های مختلف را اضافه کنند.این کار می‌تواند به رصد آدرس‌ها، توکن‌ها و تراکنش‌های مخصوص و مشخص کمک کند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *