9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

کریگ رایت ساتوشی ناکاموتو نیست!

پرونده شکایت دیوید کلیمن (David Kleiman) از کریگ رایت (Craig Wright)، که خود را خالق بیت کوین می‌داند، با جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری کریگ رایت جمع شد. با پایان این پرونده مشخص شد که کلیمن نقشی در توسعه بیت کوین نداشته، اما ادعای رایت مبنی بر ساتوشی ناکاموتو بودن هم در دادگاه تأیید نشده است.

هیئت‌منصفه دادگاه، به این نتیجه رسیده است که کلیمن در ساخت بلاک چین بیت کوین، همکاری‌ نداشته است و به همین علت حق دریافت بخشی از چند میلیارد دلار بیت کوینی که به ساتوشی ناکاموتو نسبت داده شده است را هم ندارد.

بر اساس رأی دادگاه، رایت ملزم به پرداخت چند میلیارد دلار بیت کوینی که ایرا کلیمن (Ira kleiman)، بردار دیوید کلیمن به آن چشم دوخته بود، نیست اما به دلیل استفاده از مالکیت معنوی وی بدون مجوز، به پرداخت ۱۰۰ میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

رایت از سال ۲۰۱۸ با ایرا کلیمن که پس از مرگ دیوید کلیمن مسئولیت رسیدگی به اموال او را بر عهده گرفت، وارد یک دعوی حقوقی شده بود. برادر کلیمن ادعا می‌کرد که رایت با کلاهبرداری سهم دیوید کلیمن را از بیت کوین‌ها و مالکیت معنوی‌ای که در جریان یک مشارکت تجاری بین این دو به وجود آمده بود، از او به سرقت برده است.

اسناد بسیاری وجود دارد که این ادعای رایت را رد می کند؛ از جمله تعدادی اسناد جعلی که در جریان همین پرونده حقوقی کشف و منتشر شده است. درواقع حکم هیئت‌منصفه می‌تواند به این معنی باشد که دادگاه فرض را بر این گذاشته که رایت به‌ عنوان ساتوشی ناکاموتو، تنها خالق بیت کوین است زیرا به‌طور کلی اینکه رایت ساتوشی ناکاموتو واقعی است یا خیر، هدف و بحث این پرونده نبود و در جریان دادگاه تقریباً فرض بر این بود که رایت بیت کوین را اختراع کرده است. بسیاری از رسانه‌ها نیز با انتشار تیتر زرد، تصور کرده‌ بودند که این دادگاه به‌دنبال مشخص‌کردن هویت ساتوشی ناکاموتو واقعی بوده است.

شایان ذکر است که رایت به خاطر تصرف غیرقانونی بخشی از اموال کلیمن، در دادگاه محکوم شد. درواقع منظور از تصرف اموال همان استفاده غیرقانونی از دارایی است که به شخص تعلق ندارد. باید اشاره کرد که این اقدام مانند سرقت در نظر گرفته می‌شود. نتیجه‌گیری هیئت‌منصفه این نبوده است که رایت اموال شخصی کلیمن را به‌صورت غیرقانونی تصرف کرده است؛ آنها در واقع به این نتیجه رسیده‌اند که رایت اموالی را تصرف کرده است که در ارتباط با بیت کوین و متعلق به شرکت W&K بوده است. همان طور که پیش‌تر گفته شد، W&K شرکت سرمایه‌گذاری مشترک رایت و کلیمن است.

کریگ رایت بر این باور است که حکم ۱۰۰ میلیون دلاری دادگاه را یک پیروزی می‌باشد زیرا در غیراین صورت وی باید ۳.۲ میلیارد دلار از دارایی خود پرداخت می‌کرد. او به رسانه‌ها گفته است با اجرای این حکم خیالش راحت شده است و قصد تجدید نظر هم ندارد.

 

منبع: theblockcrypto

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *