7 اردیبهشت, 1403 | April, 26, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بازار کریپتو در سه ماهه اول 2022 شاهد خروج حجم بزرگی از سرمایه‌گذاران خرد بوده است

پس از سال 2021 درخشان، امسال برای همه بازیگران خرده‌فروشی در بازار کریپتو بسیار سخت بود. بازار کریپتو طی ماه گذشته چندین چرخه اصلاحی را پشت سر گذاشته است.

تنها در 45 روز گذشته، بازار ارزهای دیجیتال بیش از 800 میلیارد دلار از ثروت سرمایه‌گذاران را از بین برده است. با این حال، داده‌های کوین‌بیس نشان می‌دهد که خروج دسته‌جمعی بازیگران خرده‌فروشی از بازار کریپتو در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ آغاز شد.

کی یانگ جو، مدیرعامل CryptoQuant، با استناد به داده‌هایی که هفته گذشته توسط صرافی رمزارز کوین‌بیس منتشر شد، گفت:

«76 درصد از حجم معاملات در کوین‌بیس شامل سرمایه‌گذاران نهادی در سه ماهه اول 2022 بود.» وی در ادامه افزود:

«سرمایه‌گذاران خرد در حال ترک بازار کریپتو هستند. برای انباشت بیت کوین با موسسات بد نیست، اما همچنان نگران حجم کلی هستم که به طور قابل توجهی نسبت به سال گذشته کاهش یافته‌است.»

شکی نیست که اصلاحات اخیر بازار، خرده فروشی‌ها و بازیگران نهادی را به طور یکسان متزلزل کرده است. در همان زمان، سرمایه‌گذاران خرد اخیراً با فروپاشی اکوسیستم Terra در هفته گذشته، مقدار زیادی پول از دست داده‌اند.

علاوه بر این، شاخص ترس و طمع بیت کوین نشان می‌دهد که ما در حال حاضر در منطقه ترس شدید قرار داریم. با این حال، این می‌تواند زمان مناسبی برای انباشت طولانی مدت باشد.

بازگشت ورودی به صندوق‌های بیت کوین

روز دوشنبه، 16 می، CoinShares گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه مؤسسات هفته گذشته با وجود اصلاحات شدید بازار، 300 میلیون دلار به صندوق های بیت کوین ریختند. اکثریت این وجوه از سوی مؤسسات آمریکای شمالی به دست آمده‌است در حالی که مؤسسات اروپایی خروجی خالص را ثبت کردند. در این گزارش آمده‌است:

«یک سیگنال قوی مبنی بر اینکه سرمایه گذاران کاهش اخیر استیبل کوین UST و فروش گسترده مرتبط با آن را به عنوان یک فرصت خرید می‌بینند. بیت کوین با ورود مجموعاً 299 میلیون دلار در هفته گذشته، صاحب منفعت اصلی بود که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران به سمت امنیت نسبی بزرگترین دارایی دیجیتال هجوم آورده‌اند.»

از سوی دیگر، موسسات تصمیم گرفتند مبالغ هنگفتی را از آلتکوین‌هایی که به میزان قابل توجهی کاهش یافته‌است، برداشت کنند.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *