7 اردیبهشت, 1403 | April, 26, 2024
آلتکوین اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

شبکه سانسورپذیر می‌شود : نگرانی استخر ANT پس از MERGE اتریوم

استخر ماینینگ انت پول از کاربران خود خواست یک آدرس خصوصی معرفی کنند تا پس از مرج اتریوم، دارایی‌های آن‌ها را به این حساب واریز کند. انت پول دلیل این کار را محافظت از دارایی‌های کاربران در برابر سانسور احتمالی شبکه اثبات سهام اتریوم اعلام کرد.

به نقل از theblock، استخر ماینینگ انت پول (AntPool) که توسط غول ماینینگ بیت مین اداره می‌شود، اعلام کرد پس از انتقال شبکه اتریوم به گواه اثبات سهام در ماه آینده (آپدیت مرج)، دارایی‌های کاربران خود را در شبکه اتریوم نگه نخواهد داشت. این شرکت در یک پست وبلاگی، اعلام کرد نمی‌تواند دارایی‌های کلاینت‌ها را در شبکه اتریوم ۲.۰ نگهداری کند و برنامه‌ای را برای تسویه حساب با آن‌ها قبل از مرج منتشر کرد.

بنابر اظهارات این استخر استخراج، علت این اقدام توسط انت پول، «خطر سانسور» پس از انتقال اتریوم به اثبات سهام است. اخیرا این نگرانی به وجود آمده است که پس از آپدیت مرج و انتقال اتریوم به اثبات سهام، اعتبارسنج‌های اتریوم ممکن است مجبور به سانسور تراکنش‌های مرتبط با تحریم‌های ایالات متحده بر تورنادو کش شوند.

هنگامی که الگوریتم اجماع اتریوم به اثبات سهام تبدیل می‌شود، اعتبارسنج‌ها تراکنش‌های شبکه را پردازش می‌کنند. با این حال، اعتبارسنج‌ها تا حد زیادی توسط چند سرویس ارائه‌دهنده استیکینگ کنترل می‌شوند. به عنوان مثال، سرویس‌های Staking مستقر در ایالات متحده از جمله لیدو فایننس، کوین‌بیس، بیت کوین سوییس، کراکن و staked.us حدود ۶۰٪ از ۴۱۶٬۰۰۰ نود اعتبارسنجی شبکه اتریوم را کنترل می‌کنند.

اگر این سرویس‌ها تصمیم بگیرند از تحریم‌های ایالات متحده پیروی کنند، می‌توانند تراکنش‌های مرتبط با تورنادوکش را از اساس فیلتر کنند. با این حال، باید دید که آیا با انتقال اتریوم به PoS، چنین سانسوری اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

انت پول از کاربران خود خواست تا آدرس‌های خصوصی خود را تا ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) معرفی و به حساب خود اضافه کنند. این استخر پس از این تاریخ رمزارز استخراج شده از طریق PoW را با استفاده از آدرس‌های خصوصی کاربران بین آن‌ها توزیع می‌کند.

پس از انتقال اتریوم به اثبات سهام، استخر AntPool به بلاک چین‌های اثبات کار (PoW) از جمله بیت کوین و اتریوم کلاسیک توجه زیادی نشان داده است.

AntPool یک استخر استخراج است که مانند سایر استخرها کاربران با استفاده از آن می‌توانند قدرت پردازش خود را جمع کنند و پاداش دریافت شده را تقسیم کنند. پس از استخراج و دریافت پاداش، کاربران به نسبت منابعی که به اشتراک گذاشته‌اند در پاداش سهیم می‌شوند و انت پول پاداش آن‌ها را به حسابشان واریز می‌کند.

  • پس از مرج کلاینت‌های استخر انت پول پرداختی‌های خود را چگونه دریافت خواهند کرد؟

استخر انت پول اعلام کرد به دلیل احتمال سانسور شبکه اتریوم، دارایی‌های کاربران پس از انتقال شبکه به اثبات سهام را روی شبکه اتر نگه نخواهد داشت. AntPool از کلاینت‌های خود خواست تا آدرس‌های خصوصی خود را تا ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور ۱۴۰۱) معرفی و به حساب خود اضافه کنند. سپس این شرکت وجوه جمع‌آوری شده از استخراج PoW را به آدرس‌های خصوصی واریز می‌کند.

 منبع

theblock

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *