9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چین در کنار روسیه در مقابل تحریم‌های ایالات متحده می‌ایستد

درگیری روسیه و اوکراین روز به روز عمی‌تر می‌شود. از زمان شروع جنگ، بسیاری از کشورها با ایالات متحده آمریکا تلاش کرده‌اند روسیه را با تحریم‌های متعدد مجازات کنند. این محدودیت‌ها تلاشی برای ضربه زدن به سیستم مالی روسیه بود. با این حال، چین برای ارائه جایگزینی برای سوئیفت مطرح شد. اکنون سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که چین شریک قابل اعتماد آنها است.

چین برای نجات روسیه در میان تحریم‌های جهانی

ابتدا، ایالات متحده و متحدانش مسدود کردن چندین بانک روسی را از استفاده از سوئیفت، سیستمی که تراکنش‌های بانکی را امکان‌پذیر می‌کند، تصویب کردند. سپس ویزا، مسترکارت و امریکن اکسپرس تصمیم گرفتند بانک های روسیه را مسدود کنند. با این حال، چین جایگزینی برای سوئیفت ارائه کرده است.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که وام دهندگان محلی می‌توانند از سیستم UnionPay چین استفاده کنند که در بیش از 180 کشور جهان کار می‌کند. علاوه بر این، مقامات فدراسیون روسیه از گفتگو با چین احساس رضایت می‎‌کنند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه مدعی شد فهرست تحریم‌های روسیه در پاسخ به آمریکا و متحدانش آماده است. او همچنین به واشنگتن اطلاع داد که کاروان‌های تدارکات تسلیحات برای کمک به اوکراین «هدف‌های مشروع» برای ارتش این کشور هستند.

آیا بازار کریپتو تحت تأثیر درگیری روسیه و اوکراین است؟

تحریم‌ها همچنین تئوری‌هایی در مورد تبدیل‌شدن ارز دیجیتال به جایگزینی برای روسیه در این دوران سخت ایجاد کرد. علاوه بر این، بسیاری از رمزارزها حجم معاملات بالایی را برای مطابقت با حدس و گمان‌ها مشاهده کردند، در حالی که روبل روسیه به پایین‌ترین حد خود رسید. بسیاری از کارشناسان به صراحت گفتند که استفاده از کمک دارایی‌های دیجیتال برای فرار از تحریم‌ها برای روسیه بسیار دشوار است.

بزرگترین ارز دیجیتال جهان، معاملات بیت کوین پس از شروع جنگ افزایش یافت اما از آن زمان تاکنون ثابت مانده است. قیمت بیت کوین در 7 روز گذشته 0.30 درصد کاهش یافته‌است در حالی که قیمت آن در 30 روز گذشته 13 درصد کاهش یافته‌است.

به سختی می توان گفت که مردم روسیه عجله دارند تا ارز بومی خود را به ارزهای دیجیتال مبادله کنند. از سوی دیگر، اوکراین از ارز دیجیتال در قالب کمک‌های مالی برای مبارزه با روسیه استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد اگر اتحادیه برخی کشورها از اوکراین حمایت می‌کند، چین با روسیه هم‌پیمانی می‌کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *