9 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
آلتکوین اخبار فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

پرداخت های رمزنگاری شده: اثر استیبل کوین پی پال بر بازارها

در اوایل سال جاری، پی پال استیبل کوین خود را منتشر کرد. چه تأثیری بر پذیرش کریپتو داشته است؟

 

PayPal استیبل کوین بومی خود، PayPal USD را معرفی کرد، بحث های داغی را در صنعت کریپتو در مورد تأثیر احتمالی آن بر پرداخت ها و پذیرش گسترده تر رمزنگاری به راه انداخته است.

 

در حالی که به نظر می رسد این گام یک جهش بزرگ به سمت پذیرش ارزهای دیجیتال در امور مالی عادی است، برخی از ناظران صنعت توصیه می کنند احتیاط کنید. آنها بر موانع و محدودیت هایی تأکید می کنند که می تواند پذیرش گسترده تر را کند کند.

 

? What is PYUSD

PYUSD چیست؟

 

هدف این ابتکار ایجاد پل بین قلمروهای ارز دیجیتال و فیات برای مصرف کنندگان، بازرگانان و توسعه دهندگان است. دن شولمن، مدیر عامل پی پال، نیاز به یک کانال دیجیتال فیات پایدار را برجسته کرد. PYUSD تراکنش های مختلف از جمله پرداخت ها، انتقال وجه بین پی پال و کیف پول های خارجی سازگار و تبدیل ارزهای دیجیتال را تسهیل می کند:

 

تغییر به سمت ارزهای دیجیتال نیازمند ابزاری پایدار است که هم از نظر دیجیتالی بومی باشد و هم به راحتی به ارزهای فیات مانند دلار آمریکا متصل شود. تعهد ما به نوآوری و انطباق مسئولانه و سوابق ما در ارائه تجربیات جدید به مشتریان، پایه و اساس لازم برای کمک به رشد پرداخت های دیجیتال از طریق PayPal USD را فراهم می کند.

 

این سکه برای کاهش اصطکاک پرداخت در محیط‌های مجازی، تسریع انتقال ارزش و ساده‌سازی تعامل دارایی‌های دیجیتال از طریق جایگزینی امن‌تر برای ماهیت نوسانی اکثر ارزهای دیجیتال طراحی شده است.

 

PYUSD که یک توکن ERC-20 در بلاک چین اتریوم است، برای سازگاری با صرافی‌های رایج، کیف پول‌ها و برنامه‌های کاربردی Web3 طراحی شده است و برنامه‌هایی برای گسترش دسترسی آن به Venmo دارد

 

در حالی که این سکه گامی به سوی کاهش شکاف بین اکوسیستم های مالی مرسوم و دیجیتال است، پذیرش گسترده PYUSD در پایگاه گسترده کاربران PayPal در 200 بازار باقی مانده است.

 

نظارت نظارتی برای PYUSD توسط دپارتمان خدمات مالی ایالت نیویورک انجام می شود و Paxos قرار است از سپتامبر 2023 گزارش ذخیره ماهانه و گواهی شخص ثالث از ارزش دارایی های ذخیره را منتشر کند تا شفافیت را ارتقا دهد.

 

علاوه بر PYUSD، PayPal همچنان بر تقویت آموزش و درک ارزهای دیجیتال در میان مصرف‌کنندگان و بازرگانان تمرکز می‌کند و خدمات موجود خود را تکمیل می‌کند که به مشتریان اجازه می‌دهد با ارزهای دیجیتال منتخب معامله کنند.

 

Effect on the industry

تاثیر بر صنعت :

 

والتر هسرت در پادکست American Banker خاطرنشان می‌کند: «راه‌اندازی PYUSD واقعاً نشان‌دهنده بزرگ‌ترین شرکت پرداخت تا به امروز است که از فناوری بلاک‌چین به‌گونه‌ای استقبال می‌کند که استاندارد جدید و سطح جدیدی از ابزار را در خود محصول ایجاد می‌کند. Hessert رئیس استراتژی در Paxos، یک شرکت زیرساختی جهانی بلاک چین است.

 

زمانی که PayPal وارد فضا می‌شود و یک استیبل کوین راه‌اندازی می‌کند، به دیگر شرکت‌های پرداخت، و به ده‌ها میلیون تاجر خود در سراسر جهان، به صدها میلیون مصرف‌کننده‌شان که کاربردشان را دارند، می‌گویند که استیبل کوین یک محصول واقعی است. ” او اضافه کرد.

 

راه اندازی PYUSD پیامی را ارسال می کند: استیبل کوین ها در جریان اصلی هستند و مزایای بلاک چین را به تراکنش های روزمره گسترش می دهند. موقعیت هسرت به توانایی پی پال برای عمل به عنوان جرقه ای برای پذیرش گسترده تر ارزهای دیجیتال بستگی دارد. دارایی‌های دیجیتال اغلب در سیستم‌های محدود خود زندگی می‌کنند که توسط چارچوب‌های نظارتی مهار می‌شود. در این منظر، آمدن یک استیبل کوین که به عنوان پلی بین پول قدیمی و دیجیتال عمل می کند، جذابیت زیادی دارد.

 

برخی دیگر از امکان استیبل کوین پی پال در چندین سیستم مجذوب شده اند و معتقدند که این امر منجر به معرفی موارد استفاده بیشتر خواهد شد. Pan Lorattawut، مدیرعامل VUCA Digital، به کوین تلگراف گفت: «اگر استیبل کوین پی پال را بتوان در اکوسیستم‌های متقابل، صرافی‌ها و کیف پول‌ها ادغام کرد، استفاده از بسیاری از دارایی‌های دیجیتال، توکن‌ها و ارزهای دیجیتال را افزایش می‌دهد و آن را به یک رهبر مالی تبدیل می‌کند که می‌تواند بسیاری از آنها را پیوند دهد. کاربران به دنیای کریپتو.”

 

او ادعا می‌کند که وجود استیبل کوین‌هایی که به راحتی قابل معامله، انتقال و تبدیل به سایر ارزهای دیجیتال یا فیات هستند، آن‌ها را برای بومی‌های کریپتو و کاربران جدید خوش‌آمدتر و همه‌کاره‌تر می‌کند. با این حال، Lorattawut از خطرات مرتبط غافل نیست. او گفت: «اگرچه استیبل کوین‌ها و ارزهای رمزپایه بخش کوچکی از سیستم مالی باقی می‌مانند، اما علاقه بیشتری به تنظیم استیبل کوین‌ها در صورت بزرگ‌تر شدن و ایجاد خطر سیستماتیک برای اقتصاد وجود دارد.»

 

اما او همچنین اضافه کرد که ورود پی پال به عرصه کریپتو می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور برای یک سیستم پرداخت مبتنی بر رمزنگاری عمل کند و برای پذیرش گسترده‌تر بازار کریپتو علیرغم یک چالش طولانی مدت نظارتی و انطباق، خوب است.

 

برخی معتقدند که ورود پی پال به فضای استیبل کوین می‌تواند درها را برای سایر شرکت‌های فین‌تک باز کند. حرکت پی پال می تواند سابقه ای را برای رویکرد شرکتی فعال به نوآوری Web3 ایجاد کند. سایرین، مانند اینفلوئنسر رمزنگاری توییتر، The Wolf Of Crypto Streets، بیشتر در تضاد هستند.

 

فکر می کنم من تنها کسی هستم که در مورد راه اندازی استیبل کوین پی پال هیجان زده نیستم من نمی‌خواهم که این سیستم‌های پرداخت محدودکننده و نهادینه شده، کریپتو و وب 3 را در اختیار بگیرند یکی از دلایلی که من در وهله اول در فضای کریپتو هستم فرار از آنهاست.

 

رگولاتورهایی که به بانک‌ها هشدار دادند تا به زودی پس از راه‌اندازی استیبل‌کوین، تجارت با پی‌پال را متوقف کنند، وزوز را کاهش داد. رگولاتورهای ایالات متحده اخیراً شکایت های متعددی را علیه کسب و کارهای فناوری که توکن سازی ارز را ترویج می کنند، تنظیم کرده اند.

 

Regulation and compliance challenges

چالش های مقررات و انطباق :

 

ورود پی پال به این دنیا مانند یک تیغه دو طرفه است. از یک طرف، می تواند به عنوان جرقه ای برای یک سیستم پرداخت رمزنگاری عمل کند و به افراد بیشتری کمک کند از دارایی های دیجیتال استفاده کنند. از سوی دیگر، اندازه و نوسان PayPal ممکن است تمرکز قواعد قوی‌تری را به همراه داشته باشد و منجر به بررسی دقیق‌تر و نیازهای قوانین شود.

 

رگولاتورها در حال حاضر در برابر آن دست به کار شده اند. ماکسین واترز، دموکرات ارشد کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، نسبت به راه اندازی استیبل کوین خود توسط پی پال ابراز نگرانی کرده است.

 

Maxine مدت کوتاهی پس از انتشار استیبل کوین نوشت: «من عمیقاً نگران هستم که PayPal تصمیم گرفته است استیبل کوین خود را راه‌اندازی کند در حالی که هنوز هیچ چارچوب فدرالی برای تنظیم، نظارت و تأیید این دارایی‌ها وجود ندارد. تمرکز قواعد قوی می‌تواند ایده‌های جدید را خفه کند و دلسوزی بازار کریپتو را برای کسانی که به ماهیت آزاد و عمدتاً غیرقانونی آن ارزش قائل هستند، از بین ببرد.

 

DeFi’s potential to serve the unbanked

پتانسیل DeFi برای خدمت به افراد بدون بانک :

 

طبق گزارش بانک جهانی، حدود 1.7 میلیارد نفر در سراسر جهان حساب بانکی ندارند و خدمات پولی کلیدی را از دست می دهند. این قفل از سیستم بانکداری سنتی به توانایی آنها برای شرکت در بازی جهانی پول آسیب می رساند.

 

                                  توزیع جمعیت بدون بانک از سال 2011 تا 2021، بر اساس منطقه. منبع: Statista

 

با دادن دسترسی به وام، پس‌انداز و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، دی‌فای می‌تواند به جمعیت‌های بدون بانک و فاقد بانک‌داری قدرت بدهد و به آنها امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال و در نتیجه به سیستم مالی جهانی را بدهد.

 

در حالی که مطالب زیادی در مورد اینکه چگونه DeFi می تواند سرنوشت چندین کشور بدون بانک را تغییر دهد، نوشته شده است، اما همچنان رویایی محقق نشده باقی مانده است. تنگناهای متعددی هنوز وجود دارد و مسائل نظارتی در صدر فهرست قرار دارند.

 

اما اگر مقررات با طرز فکر مدرن هماهنگ‌تر شود و دی‌فای قابل قبول‌تر شود، آیا استیبل کوین پی پال می‌تواند از آشنایی پی پال برای تسهیل انتقال از حالت معمولی به دی‌فای استفاده کند؟

 

همانطور که مطرح است، PYUSD دارای ریشه های متمرکز قوی است و جهشی به سمت DeFi نکرده است. در حالی که هنوز امکان بازتر بودن و ورود به عرصه غیرمتمرکز وجود دارد، در حال حاضر، برای سرگرم کردن بیش از حد احمقانه به نظر می رسد

 

جمعیت کریپتو با جنبه های مثبت و بد احتمالی استیبل کوین پی پال دست و پنجه نرم می کند. در حالی که به طور بالقوه می تواند شکاف بین دارایی های مالی قدیمی و دارایی های دیجیتال را پر کند، نگرانی های واقعی در مورد چسبیدن به سیستم های Web2، غیرقابل دسترس بودن برای افراد بدون بانک و نظارت نظارتی باقی می ماند.

 

در مورد فرزندخواندگی نیز مشکل وجود دارد. CoinMarketCap نشان می دهد که توکن در زمان نوشتن رتبه 242 را دارد. در حالی که این توکن در 4452 فهرست پیگیری قرار دارد، هنوز نگرانی‌هایی در مورد آن وجود دارد و پرچم‌های نزولی زیادی برافراشته شده است.

 

این نشان می دهد که هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا PYUSD به یک نام آشنا در عرصه بلاک چین تبدیل شود. تا آن زمان، فقط می توان حدس و گمان هایی در مورد تأثیرگذاری آن برای اکوسیستم مالی انجام داد

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *